کد خبر: 202620
A

هشدار زرد هواشناسی در پی ورود سامانه بارشی جدید به کشور

سازمان هواشناسی کشور در پی ادامه فعالیت سامانه بارشی قدیمی و نفوذ یک سامانه بارشی جدید به کشور از امروز (دوشنبه، ۱۶ مهر) تا شنبه ۲۱ (مهر) هشدار زرد هواشناسی صادر کرد. نوع مخاطره این سامانه شامل رگبار باران، رعد و برق، احتمال تگرگ، وزش باد شدید موقتی و در نواحی مستعد گرد و خاک می‌شود.

هشدار زرد هواشناسی در پی ورود سامانه بارشی جدید به کشور

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  سازمان هواشناسی در پی ادامه فعالیت سامانه بارشی قدیمی و نفوذ یک سامانه بارشی جدید هشدار هواشناسی سطح زرد صادر کرد

 سازمان هواشناسی کشور در پی ادامه فعالیت سامانه بارشی قدیمی و نفوذ یک سامانه بارشی جدید به کشور از امروز (دوشنبه، ۱۶ مهر) تا شنبه ۲۱ (مهر) هشدار زرد هواشناسی صادر کرد.

نوع مخاطره این سامانه شامل رگبار باران، رعد و برق، احتمال تگرگ، وزش باد شدید موقتی و در نواحی مستعد گرد و خاک می‌شود.

همچنین در روز دوشنبه، اثرات این سامانه در جنوب غرب کرمان، جنوب بوشهر و دامنه و ارتفاعات سیستان و بلوچستان و هرمزگان احساس خواهد شد. روز سه‌شنبه، هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، دامنه و ارتفاعات جنوب غرب کرمان و نیمه شمالی آذربایجان غربی تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. به همین ترتیب، در روزهای بعدی این وضعیت به استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و نوار شرقی اردبیل نیز گسترش خواهد یافت.

 

از جمله اثرات فعالیت این سامانه می‌توان به احتمال آب‌گرفتگی محلی معابر، جاری شدن روان آب، صاعقه، لغزندگی در جاده‌های کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی اشاره کرد. همچنین احتمال سقوط بنرها، تابلوهای تبلیغاتی و اشیا از ارتفاعات نیز وجود دارد.

 

با توجه به این وضعیت، توصیه می‌شود که از اتراق و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود. همچنین باید در فعالیت‌های کوه‌نوردی احتیاط لازم صورت گیرد و از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع اجتناب شود. لایروبی دهانه پل‌ها، کانال‌ها و آب‌روها و احتیاط در محلول‌پاشی و سم‌پاشی باغات و مزارع نیز از دیگر اقدامات مهم در این شرایط است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر