کد خبر: 201953
A

روایت یک عضو شورای شهر از ضرر ۲ هزارمیلیاردی شهرداری/آقامیری: سیستم سیگنالینگ مترو تهران از رده خارج است

آقامیری عضو شورای شهرتهران؛ توضیحاتی را در خصوص واردات سیستم سیگنالینگ برای خط چهار مترو در دهه 90 ارائه کرد و گفت: فکر می‌کنم این سیستم که با قیمت روز بیش از 2000 میلیارد تومان ارزش دارد، اکنون از رده خارج شده است.

روایت یک عضو شورای شهر از ضرر ۲ هزارمیلیاردی شهرداری/آقامیری: سیستم سیگنالینگ مترو تهران از رده خارج است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آقامیری عضو شورای شهرتهران؛ توضیحاتی را در خصوص واردات سیستم سیگنالینگ برای خط چهار مترو در دهه 90 ارائه کرد و گفت: فکر می‌کنم این سیستم که با قیمت روز بیش از 2000 میلیارد تومان ارزش دارد، اکنون از رده خارج شده است.

سید محمد آقامیری درمورد واردات سیستم سیگنالینگ برای خط چهار مترو در دهه 90 اظهار کرد: این موضوع مربوط به مدیریت شهرداری در دهه 90 است. این اقدام در آن زمان ناشی از عدم کار کارشناسی یا مدیریت اشتباه بوده است. ممکن است این قطعه به دلایل مختلفی از جمله ترس از گران شدن یا مدیریت زمان خریداری شده باشد. در هر حال در گمرک آسیب دیده است و زمانی که به مقصد رسید مشخص شد که با سیستم‌های سیگنالینگ شبکه مترو هماهنگ نمی‌شود و برای سیستم‌های ما کارایی ندارد. مدتی هم پیگیر بودند که سیستم را به کلان شهرهای دیگر بفروشند. اما موفق نشدند و قطعه بلااستفاده مانده است.

وی ادامه داد: این اتفاق باید در دستور کار قرار بگیرد و آسیب شناسی شود. چرا خریداری شده است؟ چه افرادی سفارش دادند؟ در هر حال افرادی باید پاسخگو باشند. هیچکس پاسخگو نیست درحالی که مدیریت همان دوره باید پاسخگو باشد. این موضوع در سیستم حسابداری هم وجود دارد و معطل مانده است. اگر هم قرار باشد بررسی شود برخی اعتراض می‌کنند که چرا این موضوع کالبد شکافی می‌شود. درحالی که هزینه بالایی برای این سیستم هم پرداخت شده است و هزینه نگه داری هم دارد. کمیسیون حمل و نقل و مخصوصا کمیته حمل و نقل باید این موضوع راپیگیری کند درحالی که حتی در دستور کار هم قرار ندارد.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه باطری‌های سیستم مذکور طی 10 سال گذشته عمر مفید خود را از دست داده است، عنوان کرد: فکر می‌کنم سیستم در حال حاضر ناکارآمد است و باید به عنوان ضایعات کنند برود. حتی امکان برگشت دادن آن به مجموعه‌ای که خریداری شده هم وجود ندارد.

آقامیری به این سوال که ارزش سیستم مذکور درحال حاضر چقدر است، پاسخ داد: عددی در حسابرسی اعلام شد که اشتباه بود زیرا یوآن چین را به قیمت همان زمان زده بودند. با قیمت روز یوآن، ارزش این قطعه بالای 2000 میلیارد تومان است.

منبع: شهردارچی

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر