کد خبر: 201328
A

پرداخت بخشی از مطالبات پرستاری تا پایان هفته جاری

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پرداخت بخش دیگری از مطالبات پرستاری تا پایان هفته جاری به دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد.

پرداخت بخشی از مطالبات پرستاری تا پایان هفته جاری

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛  طاهر موهبتی در جلسه معاونین توسعه مدیریت و منابع دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی از پرداخت بخش دیگری از مطالبات پرستاری تا پایان هفته جاری به دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و اظهار کرد: تأکید داریم که مشکلات موجود در پرداخت مطالبات پرستاری به سرعت حل شود.

وی افزود: منابع انسانی نظام سلامت وظیفه خطیر ارائه خدمت به مردم را دارند که در این راستا باید رضایتمندی کارکنان تامین شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در تداوم پرداختی‌های وزارت بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی، تا پایان هفته جاری منابع لازم برای پرداخت مطالبات پرستاری در اختیار دانشگاه‌ها قرار خواهد گرفت و این روند تا زمانی که پرداخت‌ها به روز شود ادامه خواهد داشت.

وی خطاب به معاونان توسعه مدیریت و منابع دانشگاه های علوم پزشکی تاکید کرد: مبالغی که در اختیار دانشگاه ها قرار می‌گیرد صرفاً برای پرداخت‌های پرستاری هزینه شود و در صورت عدم هزینه‌کرد در محل خود، تخلف محسوب شده و بنابر مقررات توسط دستگاه‌های نظارتی پیگیری خواهد شد.

موهبتی؛ مدیران مالی در دانشگاه‌های علوم پزشکی را موظف و مسئول انطباق هزینه‌ها با اسناد بالادستی اعلام کرد و گفت: تضامین قانونی جدی نیز برای این موضوع به‌زودی به دانشگاه‌‌ها ابلاغ می‌شود.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اهمیت برنامه عملیاتی دانشگاه‌های علوم پزشکی خاطرنشان کرد: برنامه عملیاتی به حوزه بودجه متصل می‌شود و تخصیص اعتبار، منوط به تحقق برنامه عملیاتی دانشگاه‌ها خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت هزینه‌ها نباید با صرفه‌جویی در منابع رفاهی و پرداختی‌های کارکنان انجام شود، عنوان کرد: اگر نیرو انسانی به لحاظ معیشتی، روحی و معنوی، تکریم شود، منشأ تحول خواهد بود.

 در ماه گذشته 7 هزار میلیارد تومان برای پرداخت معوقات پرستاران اختصاص داده شده بود، اما رئیس سازمان نظام پرستاری اعلام کرد که بخشی از آن پرداخت شده است اما بخشی از آن هنوز به پرستاران و پرسنل وزارت بهداشت پرداخت نشده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر