کد خبر: 201288
A

واکنش حبیب کاشانی به فروخته شدن تابلوهای موزه امام علی (ع) + فیلم

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به ماجرای فروخته شدن برخی تابلوهای موزه امام علی (ع) متعلق به شهرداری تهران در نمایشگاهی در شهر دوبی گفت: کسی مخالف اقتصاد هنر و شرکت در نمایشگاه نیست، اما باید راستش را به مردم بگوییم.

واکنش حبیب کاشانی به فروخته شدن تابلوهای موزه امام علی (ع) + فیلم

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، حبیب کاشانی، عضو و خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز (سه‌شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳) شورای شهر در واکنش به موضوع فروخته شدن برخی تابلوهای موزه امام علی (ع) متعلق به شهرداری تهران در یک موزه در دوبی گفت: کسی مخالف اقتصاد هنر یا برگزاری نمایشگاه نیست. ولی بحث ما «النجاه فی الصدق» است. کسی تصمیم گرفته است که یک نمایشاه برگزار شود و انتقاد ما به شیوه برگزاری نمایشگاه است. وگرنه کسی مخالف نمایش آثار فاخر کشورمان و شناسایی هنرمندان کشورمان نیست. 

وی افزود: این‌ها بدیهیات است و اصلا این‌طور نیست که ما دوست نداشته باشم از اقتصاد هنر و اقتصاد توریسم استفاده کنیم. همه می‌خواهند که کشورمان در این زمینه‌ها به اوج برسد. اما این که با یک شرکت قرارداد ببندیم که برود در نمایشگاه شرکت کند و هزینه را هم از ما بگیرد و تعدادی از تابلوها را هم بفروشد و برگردد، این را باید توضیح بدهیم. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: قرار بوده است که ۳۰ تابلو را ببرند و سه‌روزه برگردانند، اما بعد از سه روز تابلوها برنگشته است. اگر هدف ما بردن تابلوها به قصد فروختن و کسب درآمد بوده است که وامصیبتا! اشتباه کرده‌ایم اگر به یک شرکت پول بلیت و هتل و اجرا داده‌ایم که برود و برخی تابلوها را بفروشد. ۱۳۲۲ دلار در این زمینه هزینه کرده‌ایم، در حالی که قیمت یک تابلو معادل همین اعداد می‌شود. 

کاشانی خاطرنشان کرد: آقای باقری (معاون شهردار تهران) دست خود را روی سینه می‌گذارد و می‌گوید اگر دل شما شکسته است، من عذرخواهی می‌کنم. نیازی به حاشیه‌سازی نیست، بلکه باید راستش را بگوییم. می‌دانیم که اولین بار بوده است که این کار را انجام دهیم و حتما می‌توانیم به روش بهتری این کار را بکنیم.

volumeVideo: 59.18M | durationVideo: 00:02:53
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر