کد خبر: 201078
A
دیده بان ایران بررسی کرد؛

اسامی، مشخصات و قیمت ۳۰ تابلوی گمشده موزه امام علی+سند/ امضای چه کسانی پای خروج تابلوها خورد؟+عکس

دستگاه‌های نظارتی در مقابل خروج ۳۰ تابلووی ارزشمند از موزه امام علی (ع) و عدم استرداد آن هنوز گزارشی منتشر نکرده‌اند و این موضوع حاکی از سکوت آنها در برابر برخی تخلفات شهرداری تهران است.

اسامی، مشخصات و قیمت ۳۰ تابلوی گمشده موزه امام علی+سند/ امضای چه کسانی پای خروج تابلوها خورد؟+عکس

دیده بان ایران- پریسا هاشمی: ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در صحن علنی شورای شهر تهران از مسترد نشدن ۳۰ تابلوی ارزشمند به موزه امام علی(ع) در زیرمجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خبر داد. مجید باقری،  معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران اعلام کرد که تابلوها مسترد شده است و گزارش آن را کتبا به شورای شهر تهران ارائه می‌کند.

این خبر از آنجا اهمیت پیدا می‌کند که یک مجموعه چند صد میلیارد تومانی از این موزه خارج شده تا در نمایشگاهی به نمایش عمومی درآید اما نمایشگاه برگزار نشده مجموعه باارزش تابلوها هم به موزه مسترد نشده است. اما خبرها حاکی از فروش این تابلوها در خارج ایران بود. موضوعی که از سوی شهرداری تهران تکذیب شد اما تا زمانی که این تابلوها به موزه بازنگردد این تکذیبیه در جامعه محلی از اعراب ندارد.

اما سوال مهم این است که چرا دستگاه‌های نظارتی همچون سازمان بازرسی کل کشور، دادستانی تهران و دادستانی کل کشور، وزارت اطلاعات و حتی اطلاعات سپاه چشم خود را روی برخی تخلفات شهرداری بسته‌اند. درست مانند هتل ولنجک که در حال ساخت است و نه تنها دستگاه‌های نظارتی از پس ساخت آن برنیامدند بلکه سخنگوی قوه‌قضاییه به اشتباه اعلام کرد که این پروژه متوقف است اما گزارش‌های میدانی حاکی از ساخت و ساز این پروژه بود‌. مصوبات کمیسیون ماده 5 هم کم از تابلوهای ارزشمند خارج شده از موزه امام علی (ع) نیست. مصوباتی که بیش از صدور پروانه اجازه ساخت و ساز در شهری را داده‌اند که مسعود پزشکیان، رئیس دولت چهاردهم از شرایط اسفناک آن به ویژه برای تامین آب آن خبر داده است. علت مماشات دستگاه‌های نظارتی در برابر تخلفات شهرداری مشخص نیست. در هر صورت این ۳۰ تابلو با ۹ امضا از موزه امام علی خارج شده است و مشخص است که مسئولیت آن بر عهده امضا کنندگان است.

سکوت دستگاه‌های نظارتی در تخلفات شهرداری پایتخت

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ تابلوها با تایید و امضای سعید صدرائیان، نماینده هیات مدیره سازمان فرهنگی هنری – میثم یاوری، سرپرست معاونت مالی و اداری و نمایده شورای معاونین سازمان فرهنگی هنری – شهاب الدین شکیبا، کارشناس حوزه هنری –  سید محسن حسینی، مدیر هنرهای تجسمی سازمان فرهنگی هنری – محمدامین مداح، مدیرکل بازرسی سازمان فرهنگی هنری – مهدی مرادی، کارشناس حوزه هنری - محمد سعیدی، کارشناس و مدیرنگارخانه لاله – رضا سوهانی، ناظر حراست سازمان فرهنگی هنری، پیمان عمرانی، کارشناس تجسمی و حسن فتاحی، کارشناس رسمی قوه قضائیه برگه‌ای را امضا کرده‌اند که حاکی از قیمت‌گذاری این تابلوها را به عنوان پیوست قرارداد امضا کرده‌اند. در حقیقت این افراد که امضای بخش نظارتی سازمان فرهنگی هنری (حراست و سازمان بازرسی این مجموعه) هم در بین آنهاست در جریان کامل خروج این تابلوها از موزه امام علی (ع) بوده‌اند.

InShot_20240922_110952187

InShot_20240922_111055899

InShot_20240922_111131815

InShot_20240922_111255174

InShot_20240922_111205984

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر