کد خبر: 200584
A

روایت نرجس سلیمانی از سنگ اندازی کمیسیون برنامه و بودجه شورا در تحقیق و تفحص از شهرداری

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران گفت: در کمال تعجب کمیسیون بودجه به جای نامه‌نگاری با مسئولان ذیربط برای دریافت اسناد و ارائه به متقاضیان تحقیق و تفحص در حرکت خارج از عرف چهار بند تحقیق و تفحص را رد کرده است

روایت نرجس سلیمانی از سنگ اندازی کمیسیون برنامه و بودجه شورا در  تحقیق و تفحص از شهرداری

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ نرجس سلیمانی در دویست و شصت و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در کمال تعجب کمیسیون بودجه به جای نامه نگاری با مسئولان ذیربط برای دریافت اسناد و ارائه به متقاضیان تحقیق و تفحص در حرکت خارج از عرف چهار بند تحقیق و تفحص را رد کرده است، اظهار کرد: با توجه به استنکاف کمیسیون بودجه از آغاز مکاتبات و پیگیری هایی که بنده در روز یکشنبه با رئیس کمیسیون داشتم که نامه تا دوشنبه ارسال شود، نشد و نامه سر از شورا درآورد و به درخواست کنندگان رسید.

وی افزود: کمیسیون نظارت و حقوقی که تحقیق و تفحص را بر عهده گرفته نامه ای با دو امضا تهیه کرده و درخواست دارد که کمیسیون برنامه و بودجه از پیگیری امور انصراف دهد تا ما موضوع را دنبال کنیم. ما ز یاران چشم یاری داشتیم.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه نامه به کمیسیون برنامه و بودجه ربط داشت، خاطرنشان کرد: چون مسئله حقوقی وجود داشت من به هر دو کمیسیون ارجاع دادم. درخواست دارم که دو کمیسیون با هم بحث کنند مشکل را با هم حل کنند و جلسه مشترک تشکیل دهند. موضوع نباید به صحن شورا بیاید.

رئیس شورای  شهر تهران تأکید کرد: باید یاد بگیریم با هم تعامل کنیم و در جایی قرار داریم که زمان یادگیری ما گذشته و باید با هم مشکلات را حل کنیم و تصمیم بگیریم. موضوع ساده است و می توان شرح وظایف را دید که هست یا نه. تقاضا می کنیم که تعامل بین دو کمیسیون وجود داشته باشد.

مهدی اقراریان هم  با بیان اینکه داستان منتقدین شهردار تهران قصه پر غصه ای است که امروز و دیروز شروع نشده است، اظهار کرد: این موضوع ربطی به انتخابات ریاست جمهوری ندارد هرچند اقدامات اشتباه آقای زاکانی در انتخابات به شورای ششم آسیب زده اما بیش از دو و نیم سال و پس از ۶ ماه از انتصاب ایشان، جمعی از اعضا به این نتیجه رسیدند که شهردار کارآمدی لازم برای مدیریت شهر را ندارد.

وی افزود: شاید این شورا بیشترین مصوبات را داشته اما متأسفانه مشاهده می کنیم که خط برخورد با منتقدین هر روز پررنگ و گسترده تر می شود. رسانه ای ان شاء الله فی سبیل الله به هجمه به رئیس شورا پرداخته اما می بینیم که تخریب گسترده رسانه ای علیه منتقدین شکل می گیرد.

اقراریان با بیان اینکه ما گفتیم در مورد ودیعه مسکن توضیح داده شود و شهردار اجازه ندهد که افراد نزدیک دخالتی در امور داشته باشد، تصریح کرد: همکار ما آقای شربیانی در ۱۸ اردیبهشت ما نطقی در شورا داشت و بعد از آن تحت فشار قرار گرفت. علاقمند نیستیم که بگوییم دوستان از چه ابزاری برای فشار به اعضا استفاده می کنند. ۱۸ نفر از اعضای شورا به آقای زاکانی رأی دادند اما امروز نیمی از اعضا به عملکرد ایشان انتقاد دارند.

وی ادامه داد: آیا فکر می کنند فشار به منتقدین باعث عقب نشینی آنها خواهد شد؟ خیر؛ ما از ابزار خود استفاده خواهیم کرد. در مورد تحقیق و تفحص همکاری نشد و ما در مورد مسکن تحقیق و تفحص می کنیم تا کمیسیون شهرسازی موضوع را بررسی کند.

اقراریان با بیان اینکه اگر روند در شهرداری تهران اصلاح نشود مجبوریم در خصوص اقداماتی که برای فشار وارد کردن انجام می شود با مردم صحبت کنیم، یادآور شد: بدانید که اعضای شورا تا پایان کار می مانند اما تجربه سیاسی شما نشان می دهد که تا پایان نمی مانید.

ناصر امانی هم در این جلسه  با بیان اینکه آقای شربیانی از متن جامعه و منطقه جنوبی شهر است، اظهار کرد: ایشان یک شورایار در چند سال گذشته بوده و هیچ گونه حامی سیاسی هم ندارد و این باعث افتخار است. ایشان مثل ما نیست و از آقای زاکانی حمایت کرد و به او رأی داد و نمی دانم به لحاظ اخلاقی درست است که با ابزارهایی به این عضو شورا فشار وارد شود؟ در مورد بنده بیانیه دهند و ما را تخریب کنند؛ من عادت کرده ام و از زمان قبل از انقلاب تا امروز هم به آن عادت دارم

وی در خصوص تخریب درختان در دانشگاه تهران، تصریح کرد: دور از شأن دانشگاه ارزشمند تهران است که دست به این نوع اقدامات بزند و شبانه فضای سبز را محصور و قلع و قمع کند تا ساختمان اداری بسازد. باعث شرم بنده است که بگویم چرا دانشگاه این کار را انجام می دهد؟

امانی با بیان اینکه چند روز پیش اهالی با من تماس گرفتند که به درختان به صورت عامدانه آب نمی دهند که خشک شود، خاطرنشان کرد: باید فکری به حال این مسئله کرد. پیش از این هم شاهد چنین مسائلی بودیم و کارگران شهرداری را کتک زدند. ما در شهرداری کمیسیون داریم که زمان پایان کار جرائم میلیاردی می کند اما می بینیم به راحتی چندین درخت قلع و قمع می شود. خواستیم مطلع باشند و اگر این تذکر را دیدند خجالت بکشند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر