کد خبر: 200578
A
دیده‌بان ایران تلاش ها برای ۷ساله شدن شورای شهر را بررسی کرد:

مجلس مخالف۷ساله شدن شورا/ طرحی گره خورده با سرنوشت زاکانی؟/سخنگوی شورای شهر: بهتر است شورا ۷ ساله نشود/ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران: مجلس مخالف ۷ ساله شدن شوراست

ادامه‌دار شدن فعالیت شوراها نیز از جمله موضوعاتی بود که با رئیس شورای شهر تهران مطرح شد. موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، رئیس شورای‌عالی استان‌‌ها هفته گذشته از ارسال طرح ۲فوریتی به مجلس برای هفت ساله شدن دوره ششم شوراهای شهر به مجلس خبر داده و گفت: «طرح ۷ ساله شدن فعالیت دوره ششم شورا‌های اسلامی شهر و روستا در شورای عالی استان‌ها تصویب شده است.» مهدی چمران اما از مطرح نشدن این طرح در مجلس خبر داده و تاکید کرد: «هنوز ۶ ماه از مصوبه اول مجلس _ مبنی بر فعالیت ۴ساله شوراهای شهر و روستا - نگذشته است بنابراین این طرح در مجلس مطرح نمی‌شود.

 مجلس مخالف۷ساله شدن شورا/ طرحی گره خورده با سرنوشت زاکانی؟/سخنگوی شورای شهر: بهتر است شورا ۷ ساله نشود/ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران: مجلس مخالف ۷ ساله شدن شوراست

دیده بان ایران_پریسا هاشمی: ادامه‌دار شدن فعالیت شوراها نیز از جمله موضوعاتی بود که روز گذشته با رئیس شورای شهر تهران مطرح شد. موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، رئیس شورای‌عالی استان‌‌ها هفته گذشته از ارسال طرح ۲فوریتی به مجلس برای هفت ساله شدن دوره ششم شوراهای شهر به مجلس خبر داده و گفت: «طرح ۷ ساله شدن فعالیت دوره ششم شورا‌های اسلامی شهر و روستا در شورای عالی استان‌ها تصویب شده است.»

مهدی چمران اما از مطرح نشدن این طرح در مجلس خبر داده و تاکید کرد: «هنوز 6 ماه از مصوبه اول مجلس _  مبنی بر فعالیت 4 ساله شوراهای شهر و روستا - نگذشته است بنابراین این طرح در مجلس مطرح نمی‌شود. در صورتی می‌توان به این طرح امیدوار بود که این طرح با تلاش شورای‌عالی استان‌ها در مجلس اعلام وصول شود. گرچه کار بسیار مشکل و سختی است. باید مجلس به آن رای بدهد، باید نوبت رسیدگی به آن در مجلس جلو بیفتد (که مصوبه مجلس را می‌دهند) و شورای نگهبان باید قانع شود. اما من پیش‌بینی می‌کنم این طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام برود.»

 

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران درباره ۷ساله شدن دوره ششم شورای شهر تهران، تاکید کرد: «به جهت این که مجلس و شورای شهر را زیرساخت مردم‌سالارانه برای سیاستگذاری، قانونگذاری و نظارت نمایندگان این دو پارلمان می‌دانم، احساس می‌کنم اگر سال بعد و در زمان خود انتخابات شوراهای شهرها و روستا انجام شود، خصلت مردم‌سالاری بیشتر مراعات می‌شود و این اتفاق به نگاه نظام جمهوری اسلامی نزدیک‌تر است. تنها ایراد این است که در 3 ساله دوره آینده، کار جامع و پایان‌داری رخ نخواهد داد. البته مسلم است که مجلس بهترین تصمیم را اتخاذ می‌کند. اما نظر شخصی من درباره فعالیت 7 ساله شورای شهر تهران منفی است و احساس می‌کنم باید روال عادی پیش برود.»

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران:

مجلس مخالف ۷ ساله شدن شوراست

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران نیز درباره 7 ساله شدن دوره ششم مدیریت شهری به دیده‌بان ایران گفت: «با اطلاعاتی که از مجلس دارم، فکر می‌کنم این طرح با مخالفت مواجه می‌شود. شخصا هم با این طرح مخالفم و معتقدم راس 4سال باید این دوره مدیریت شهری به پایان برسد تا مردم براساس ارزیابی عملکردها بار دیگر نماینده خود را انتخاب کنند.»

دو شایعه درباره ۷ ساله شدن دوره ششم در حوزه شهری وجود دارد؛ اول این که برخی می‌گویند: «اعلام شده با برکناری شهردار تهران، این دوره ۷ ساله می‌شود.» دومین شایعه این است «برکناری زاکانی در صورت ۷ساله شدن این دوره امکان‌پذیر است در غیراینصورت برای ۶ ماه شورای شهر وارد پروسه انتخاب شهردار نخواهد شد.» این دو شایعه، در حقیقت از وجود یک دور باطل حکایت می‌کند. در حالی که این شایعات بارها تکذیب شده، اما در محافل مدیریت شهری همچنان مطرح می‌شود.

منبع: سایت دیده بان ایران 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر