کد خبر: 200467
A
در گفت و گو با دیده بان ایران مطرح شد؛

عضو هیات علمی دانشکده شهرسازی دانشگاه تهران: محل ساخت هتل ولنجک در حریم گسل زلزله تهران است

مرتضی هادی جابری مقدم، عضو هیات علمی دانشکده شهرسازی دانشگاه تهران به بررسی وضعیت پروژه ساختمانی هتل ولنجک پرداخت و دیده بان ایران گفت: بر اساس اسناد و مدارکی که ما در اختیار داریم و در دادگاه ارائه کرده ایم مالک تخلف کرده. تخلف اصلی ساخت هتل در حریم گسل زلزله است

عضو هیات علمی دانشکده شهرسازی دانشگاه تهران: محل ساخت هتل ولنجک در حریم گسل زلزله تهران است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ علی رغم اعلام سخنگوی قوه قضاییه درباره توقف عملیات ساخت وساز غیرقانونی هتل ولنجک؛ خبرنگار دیده بان ایران به همراه مرتضی هادی جابری مقدم، عضو هیات علمی دانشکده شهرسازی دانشگاه تهران حضور پیدا کرده و به بررسی ابعاد فنی و خسارات احتمالی ساخت هتل در محل گسل زلزله پرداخت.

مرتضی هادی جابری مقدم، عضو هیات علمی دانشکده شهرسازی دانشگاه تهران به بررسی وضعیت پروژه ساختمانی هتل ولنجک پرداخت که بنابر ادعای سخنگوی قوه قضاییه، کار آن متوقف شده است. اما با حضور خبرنگار دیده بان ایران و این استاد دانشگاه در محل، مشخص شده که کار همچنان ادامه دارد و تخلفات زیادی در این زمینه وجود دارد. 

گزارش‌های محلی و اظهارات همسایه‌ها نشان می‌دهد که کارهای ساختمانی بدون اخذ رضایت مردم و با تخریب‌های جدی در حال انجام است. در اینجا به اختلاف ارتفاع زمین و تخلفات مربوط به پروانه ساخت اشاره شده است. همچنین، مصوبه کمیسیون ماده ۵ که به تأسیس این پروژه کمک کرده، به دلیل اشکالاتی ابطال شده و پروانه صادر شده در حال حاضر خلاف قانون است.

مرتضی هادی جابری مقدم، عضو هیات علمی دانشکده شهرسازی دانشگاه تهران در این گفتگو به این نکته می‌ پردازد که اگر شکایتی وجود دارد، باید به طور شفاف مطرح شود و دستگاه‌های نظارتی باید به سرعت و قاطعیت وارد عمل شوند. در نهایت، تأکید می‌شود که پیگیری‌های لازم از سوی همسایه‌ها در حال انجام است و انتظار می‌رود قوه قضاییه نیز به این موضوع رسیدگی کند.

پروانه صادر شده خلاف قانون است

جابری مقدم، عضو هیات علمی دانشکده شهرسازی دانشگاه تهران درباره پروژه ساخت هتل ولنجک به دیده بان ایران گفت:  یک هفته بعد از مصاحبه سخنگوی محترم قوه قضاییه ما امروز دیدیم که کار ساخت هتل ولنجک متوقف نشده است. سخنگوی قوه قضاییه اعلام کردند که کار متوقف شده اما بر اساس مشاهدات ما به صورت دو شیفت ساخت و ساز ادامه دارد. این ساخت و ساز بدون اخذ رضایت مردم انجام شده و تخریب‌هایی در بناهای مجاور ایجاد کرده است.

محل ساخت هتل در حریم گسل است

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: بر اساس اسناد و مدارکی که ما در اختیار داریم و در دادگاه ارائه کرده ایم مالک، تخلف کرده است. تخلف اصلی  ساخت هتل در حریم گسل زلزله است. ساخت هتل یک مصوبه نصف نیمه کمیسیون ماده ۵ داشت که آن مصوبه را دیوان ابطال کرد. اما مجدداً شهرداری یک مصوبه دیگری را در کمیسیون ماده ۵ می گیرد که تلاش می کنند تا این دفعه امضاها را کامل کنند. 

شورای عالی شهرسازی و معماری باید به این تخلف  ورود قاطع و سریع داشته باشد

جابری مقدم خاطرنشان کرد: هنوز شورای عالی شهرسازی و معماری مجوز ساخت این هتل تصویب نکرده و این کار تایید نشده است. بنابراین پروانه که صادر شده خلاف قانون است. شورای عالی شهرسازی و معماری باید به این تخلف  ورود قاطع و سریع داشته باشد. 

منبع: سایت دیده بان ایران 

بیشتربخوانید: پروژه غیرقانونی هتل ولنجک متوقف نشد

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر