کد خبر: 200465
A

مخالفت کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با حذف ارز ترجیحی تجهیزات پزشکی

همایون نجف آبادی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از مخالفت همگی اعضای کمیسیون متبوع خود برای حذف ارز ترجیحی تجهیزات پزشکی خبر داد و تاکید کرد که نباید با تصمیمات شتابزده در جامعه ایجاد شوک کنیم.

مخالفت کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با حذف ارز ترجیحی تجهیزات پزشکی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ همایون سامح نجف آبادی درباره اظهارات و نگرانی اخیر وزیر بهداشت از کمبود تجهیزات پزشکی در نیمه دوم سال افزود: روز یکشنبه ۲۵ شهریور ماه به منظور ادامه یا لغو تخصیص ارز ترجیحی به تجهیزات پزشکی، نشستی در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برگزار شد و واردکنندگان و تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی گزارشی از وضعیت این صنعت ارائه کردند.

وی افزود: تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی ابراز می‌کنند که به دلیل عدم حمایت جدی در معرض ورشکستگی قرار دارند و از سوی دیگر واردکنندگان نیز تاکید دارند که قادر به پرداخت ریالی ما به تفاوت تجهیزات پزشکی در صورت حذف ارز ترجیحی نخواهند بود.

نجف آبادی تاکید کرد: نگرانی وزیر بهداشت کاملا درست و روشن است چرا که در صورت حذف ارز ترجیحی، تجهیزات پزشکی گران و کمیاب خواهد شد و چگونگی عرضه و تقاضا نیز دامنه آن را گسترده‌تر خواهد کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: هیچ یک از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس موافق حذف ارز ترجیحی تجهیزات پزشکی نیستند و به زودی جمع بندی این جلسه طی نامه‌ای از سوی کمیسیون بهداشت خدمت رئیس جمهور و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال خواهد شد.

وی افزود: حذف ارز ترجیحی تجهیزات پزشکی نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم است و معتقدیم تصمیم شتابزده در این خصوص، سبب ایجاد شوک به جامعه می‌شود و همه باید از اتخاذ تصمیمات این چنینی به شدت پرهیز کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر