کد خبر: 199743
A

وزارت بهداشت خبر داد: شناسایی ۱۸۴ مبتلا به تب دنگی

مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت آخرین آمار تب دنگی در کشور و اسامی شهرهایی که پشه آئدس در آن‌ها صید شده را اعلام کرد.

وزارت بهداشت خبر داد: شناسایی ۱۸۴ مبتلا به تب دنگی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت آخرین آمار تب دنگی در کشور و اسامی شهرهایی که پشه آئدس در آن‌ها صید شده را اعلام کرد.

شهنام عرشی با اشاره به آخرین وضعیت تب دنگی در کشور اظهار کرد: از ابتدای سال 1403 تا تاریخ 18 شهریورماه بالغ بر 184 مورد مثبت تب دنگی تشخیص داده شده است.

وی افزود: در حال حاضر اکثر موارد تشخیص داده‌شده سابقه سفر به خارج از کشور داشته‌اند. 131 مورد سابقه سفر به کشور امارات، 9 مورد سابقه سفر به پاکستان، یک مورد سابقه سفر به عمان و یک مورد سابقه سفر به کشور بنین (آفریقا) داشته‌اند.

عرشی گفت: 42 بیمار بدون سابقه سفر به خارج از کشور هستند که 11 مورد در شهرستان بندرلنگه استان هرمزگان و 31 مورد در شهرستان چابهار استان سیستان و بلوچستان تشخیص داده شده‌اند و انتقال محلی محسوب می‌شوند. یک نفر از بیماران دارای ملیت آفریقایی، چهار نفر ملیت افغانستانی، سه نفر ملیت پاکستانی و باقی بیماران دارای ملیت ایرانی هستند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره آمار فوتی‌های تب دنگی بیان کرد: تاکنون یک مورد مرگ گزارش شده است و وضعیت عمومی سایر بیماران پایدار است.

وی با اشاره به استان‌هایی که پشه آئدس در آن‌ها صید شده، تصریح کرد: در حال حاضر پشه "آئدساجیپتی" در مناطق مستعد استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و در بخش‌هایی از استان‌های مجاور این مناطق نیز حضور دارد یا در طی ماه‌های آینده مستقر خواهد شد. پشه "آئدس آلبوپیکتوس" نیز در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل و گلستان و بخش‌های مجاور صید شده و یا با احتمال زیاد مستقر شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر