کد خبر: 199567
A

انتقاد رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر از عملکرد شهرداری تهران در کنترل ترافیک

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فرارسیدن ماه مهر و افزایش 15 درصدی سفرهای شهری، از مدیران شهری درخواست کرد جهت ارائه گزارش در خصوص تدابیر مدیریت شهری در این خصوص در صحن شورا حاضر شوند.

انتقاد رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر از عملکرد شهرداری تهران در کنترل ترافیک

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران با اشاره به آغاز سال تحصیلی گفت: معمولا از چند روز پیش از آغاز سال تحصیلی شاهد جریان سنگین ترافیکی در معابر شهری تهران هستیم و انبوه سفرهای دانش آموزی و دانشجویی آغاز می‌شود.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ تشکری هاشمی با بیان اینکه سال تحصیلی جدید باعث افزایش بیش از ۱۵ درصدی سفرهای شهری می‌شود اظهار کرد: تاخیر در رفت و آمدها، اتلاف وقت شهروندان و ایجاد ترافیک در معابر شهری از جمله نتایج آغاز سال تحصیلی هستند اما معمولاً با تشکیل ستادهای استقبال از مهر تدابیری برای حل این مشکلات اندیشیده و راهکارهایی برای جابه جایی مسافران توسط ناوگان حمل و نقل عمومی و رفع انسدادهای ترافیکی ارائه می‌شود.

تشکری هاشمی ادامه داد: آماده باش کلیه دستگاه‌های امدادرسان برای آغاز سال تحصیلی نیز از جمله اقداماتی است که هر ساله در ستاد استقبال از مهر انجام می‌گرفته، تقاضای من این است مدیران شهری در جلسه شورای شهر حاضر شوند و اقدامات خود در حوزه استقبال از مهر را برای مردم و نمایندگان شورا توضیح دهند تا شهروندان از اقدامات صورت گرفته در ستاد استقبال از مهر آگاه شوند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت ترافیکی روزهای اخیر در جاده‌های کشور بیان کرد: ترافیک‌های چند ساعته و مشکل سوخت عمدتا نشان دهنده بی‌تدبیری هستند تا بحران‌های جدی، امیدواریم با ارائه راهکارهای مناسب در ستاد استقبال از مهر شاهد اتفاقاتی نظیر آنچه که در روزهای اخیر در جاده‌های شمالی کشور رخ داد در تهران نباشیم.

در ادامه مهدی چمران، رئیس شورا در توضیحاتی تکمیلی بیان کرد: پیش بینی شده بود که گزارش جامعی از آمادگی خود برای آغاز مدارس در صحن شورا ارائه دهیم. در جریان پیگیری و اجرای برنامه‎‌ها در این خصوص هستیم. همواره در مهرماه افزایش 20 درصدی ترافیک و فشار مضاعف بر بخش حمل و نقل عمومی و خصوصی را به طور کلی در این ایام شاهد بودیم که هر چه بهتر آن را ساماندهی کنیم، با آسیب‌های کمتری مواجه خواهیم بود. گرچه نمی‌توان از آن گریخت اما می‌توان از شدت آسیب‌ها کاست. امیدواریم که اینچنین شود.

منبع: سایت دیده بان ایران 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر