کد خبر: 199025
A

چهارمین احضار زاکانی به صحن شورای شهر / انتقاد خزانه‌دار شورا از تاخیر در ارسال گزارش‌های مالی توسط شهرداری تهران: ارایه گزارش درآمد هزینه خرداد در شهریور ماه شبیه جوک است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه دویست و پنجاه و نهمین جلسه شورا در جمع خبرنگاران حضور یافته و در خصوص طرح سؤال از شهردار تهران گفت: «سوال یا موضوعاتی که در قالب تذکر قبل از دستور مطرح می شود؛ سؤال رسمی محسوب نمی شود. سوال از شهردار باید به استناد قانون باشد که در جلسه قبل اتفاق افتاد».

چهارمین احضار زاکانی به صحن شورای شهر / انتقاد خزانه‌دار شورا از تاخیر در ارسال گزارش‌های مالی توسط شهرداری تهران: ارایه گزارش درآمد هزینه خرداد در شهریور ماه شبیه جوک است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه دویست و پنجاه و نهمین جلسه شورا در جمع خبرنگاران حضور یافته و در خصوص طرح سوال از شهردار تهران گفت: «سوال یا موضوعاتی که در قالب تذکر قبل از دستور مطرح می شود؛ سوال رسمی محسوب نمی شود. سوال از شهردار باید به استناد قانون باشد که در جلسه قبل اتفاق افتاد».

 مهدی چمران، رئیس شورا در حاشیه دویست پنجاه و نهمین جلسه شورا در جمع اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی پیرامون حواشی مطرح شده در فضای مجازی و رسانه ها در خصوص عدم پاسخگویی شهردار تهران به سوالات و تذکرات اعضا توضیح داد: «سوال از شهردار از اختیارات اعضای شورا محسوب می‌شود و می توانند در صورت ضرورت از این حق قانونی خود استفاده کنند که می تواند کارساز باشد. یعنی اگر خطایی رخ داده باشد و موضوعی باشد که نیاز به بررسی داشته باشد؛ حتما باید پیگیری شود».

چمران در ادامه با اشاره به اینکه در جلسات قبل تر، طرح سؤال از شهردار مطرح نشده بود؛ اظهار داشت: «سوالاتی که به عنوان تذکر در جلسه مطرح می شوند؛ با سوال رسمی متفاوت است و اگر سوالی هم طرح می شود؛ برای پاسخگویی زمان خود را می طلبد. اما در جلسه گذشته، سوالی از طرف یکی از اعضا در خصوص مسکن سازی مطرح شد که شهردار قاعدتا باید در صحن حضور یافته و توضیح دهد». 
ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در واکنش به انحلال یادمان سازه گفت: «نباید بگذاریم فاوا بیش از این رو به افول برود».
مهدی اقراریان ،رئیس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر تهران، گفت: «ترک تشریفات ها در شهرداری در حوزه مالی شفاف شود و گزارش آن به شورا ارسال شود همچنین هزینه کرد اربعین در اختیار شورا قرار بگیرد». 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر