کد خبر: 198814
A
در گفت و گو با دیده بان ایران مطرح شد؛

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران: تا استیضاح زاکانی پیش می رویم!+فیلم

سوده نجفی، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره دلایل طرح سوال از علیرضا زاکانی، شهردار تهران به دیده بان ایران گفت: طرح سوال امروز به این دلیل بود که ما در سه سال دوره مدیریت شهری خود تذکرات و سوالات زیادی را از شهردار تهران داشتیم که این سوالات و تذکرات را در قالب تذکر و یا در قالب مکاتبات اداری خدمت ایشان ارسال کردیم ولی متاسفانه گاهاً یا پاسخی دریافت نکردیم و یا پاسخ‌ها قانع کننده نبود

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران: تا استیضاح زاکانی پیش می رویم!+فیلم

 دیده بان ایران- پریسا هاشمی: در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران چهارمین سوال از زاکانی کلید خورد. محور چهارمین سوال سوده نجفی، عضو شورای شهر تهران، چگونگی روند ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی و ۲۶ شهرکی است که شهردار تهران وعده داده و حتی کلنگ ساخت آن را زده است اما مانند بقیه وعده های زاکانی به فراموشی سپرده شد. ظاهراً اعضای شورای شهر این بار می خواهند به قول خودشان «سلطان وعده ها» را پاسخگو کنند. 

 سوده نجفی؛ عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره دلایل طرح سوال از علیرضا زاکانی، شهردار تهران به دیده بان ایران گفت:  طرح سوال امروز به این دلیل بود که ما در سه سال دوره مدیریت شهری خود تذکرات و سوالات زیادی را از شهردار تهران داشتیم که این سوالات و تذکرات را در قالب تذکر و یا در قالب مکاتبات اداری خدمت ایشان ارسال کردیم ولی متاسفانه گاهاً یا پاسخی دریافت نکردیم و یا پاسخ‌ها قانع کننده نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: من به عنوان عضو شورای شهر در راستای وظیفه‌ای که دارم در قالب ماده ۸۳ قانون تشکیلات که می‌توانم درباره  وعده‌ای که ایشان در خصص ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب ۲۶ شهرک سوال خود را مطرح کردم که از طرف ریاست شورا هم اعلام وصول شد.  شهردار تهران ملکف است بعد ۱۰ روز کاری به صحن بیاید و پاسخگوی سوال بنده باشند .

سوده نجفی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است این سوال هم مانند دیگر موارد مشابه به فراموشی سپرده شود و در صورت عدم پاسخگویی، واکنش شورا چگونه خواهد بود به دیده بان ایران گفت:  یک عضو شورا اگر از پاسخی که شهردار تهران می دهد قانع نشود در مرحله بعدی به سمت استیضاح خواهد رفت. اگر خود بنده قانع نشوم قطعاً به سمت استیضاح پیش خواهم رفت.

عضو شورای شهر در پاسخ به این پرسش که دلایل عدم پاسخ شهردار تهران به مکاتبات قبلی اعضای شورا گفت:  با توجه به اینکه پاسخ قانع کننده‌ای به مکاتبات ما داده نشده؛ ناچار به طرح سوال از شهردار محترم شدیم. برخی وعده های ایشان مانند همین مسئله ساخت مسکن با توجه به مشکلات امروزوعده بزرگی است و  با توجه به مسئله مسکن برای مردم ایجاد انتظار و امید می کند. اما اینکه چطور قرار است با آن عمل کنند برای ما هم سوال است؛ امیدواریم آقای زاکانی ظرف ده روز نحوه اجرای وعده خود در موضوع ساخت ۲۶ شهرک مسکونی و پیشرفت را توضیح دهد. 

منبع: سایت دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر