کد خبر: 198009
A

چمران فردا راهی روسیه می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران فردا به منظور حضور در مجمع بین‌المللی پایتخت‌های کشورهای عضو بریکس (بلوک قدرتهای نوظهور اقتصادی) عازم روسیه می‌شود.

 چمران فردا راهی روسیه می‌شود

به گزارش سایت دیده بان ایران ، مهدی چمران برای حضور در نشست مجمع بین المللی شهرهای کشورهای عضو بریکس با محوریت، توسعه و ایجاد همکاری‌های شبکه‌ای در موضوعات مختلف با کشورهای آسیایی، خاورمیانه، آمریکای لاتین و آفریقا و دستور کار اقلیمی؛ به همراه علی اصغر قائمی عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا برای اقامتی ۴ روزه فردا سه شنبه عازم شهر مسکو پایتخت روسیه می‌شود.

قرار است چمران سخنرانی‌هایی را در مراسم افتتاحیه و در دو نشست توسعه دیپلماسی پارلمانی در سطح پایتخت‌ها و کلان‌شهرهای کشورهای حوزه بریکس و نشست دستور کار اقلیمی مجمع بین المللی بریکس داشته باشد.

هدف بنیادی مجمع، توسعه همکاری‌های بین المللی میان شهری و میان پارلمانی و تغییر شیوه‌های نوآورانه در توسعه پایدار سیاست‌های کلان است.

این رویداد از سوی رئیس جمهور فدراسیون روسیه، بنیاد روس کانگرس (Roscongress)، وزارت خارجه روسیه و دولت مسکو حمایت می شود و از سال ۲۰۲۰ رویداد BRICS IMF در تقویم رسمی رویدادهای کشورهای شرکت کننده در انجمن بین‌المللی بریکس گنجانده شده است.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده حدود ۵ هزار نماینده از بیش از ۱۰۰ کشور و ۸۰ منطقه روسیه در این رویداد شرکت خواهند کرد.

همچنین، علاوه بر برنامه اصلی، نمایشگاهی با حضور شرکت کنندگان و شرکای کلیدی نیز در حاشیه مجمع به شکل B۲B و B۲G، کنفرانس‌های تجاری، رویدادهای مطبوعاتی، ارائه سخنرانی از سوی شهرهای عضو بریکس و سایر شرکت کنندگان برگزار خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر