کد خبر: 196800
A

بهترین دانشگاه‌ های جهان در رتبه بندی سال ۲۰۲۴+اسامی

در تازه‌ترین رتبه‌بندی هزار دانشگاه‌ برتر جهان که توسط سازمان مستقل شانگهای که در حوزه مشاوره آموزش عالی فعال است، دانشگاه آمریکایی هاروارد برای بیست دومین سال پیاپی در صدر قرار گرفت

بهترین دانشگاه‌ های جهان در رتبه بندی سال ۲۰۲۴+اسامی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در تازه‌ترین رتبه‌بندی هزار دانشگاه‌ برتر جهان که توسط سازمان مستقل شانگهای که در حوزه مشاوره آموزش عالی فعال است، دانشگاه آمریکایی هاروارد برای بیست دومین سال پیاپی در صدر قرار گرفت.

در میان ۱۲ دانشگاه برتر، ۱۰ دانشگاه متعلق به ایالات متحده است و تنها دو دانشگاه بریتانیایی کمبریج و آکسفورد در رتبه‌های چهارم و ششم قرار دارند. نخستین دانشگاه غیر آمریکایی و بریتانیایی، دانشگاه پاریس-اسکاله است که با ارتقای ۳ پله‌ای جایگاه مشترکِ دوازدهم را با دانشگاه آمریکایی کورنل به خود اختصاص داده است.

در میان هزار دانشگاه و موسسه آموزش عالی رتبه‌بندی شده توسط شانگهای، ۱۸۳ مورد در کشور ایالات متحده فعال دارند. بریتانیا، آلمان، استرالیا، کانادا و فرانسه هم به ترتیب ۶۲، ۵۱، ۳۱، ۲۷ و ۲۵ سهم دارند. اما ۲۰۳ دانشگاه رتبه‌بندی شده در میان ۱۰۰۰ موسسه آموزش عالی در کشور چین فعال هستند.

نُه دانشگاه ایرانی هم در این رتبه‌بندی حضور دارند که دانشگاه علوم پزشکی تهران از سایرین رتبه بهتری کسب کرده و بین رتبه ۴۰۱ تا ۵۰۰ قرار گرفته است. رتبه دانشگاه تهران نیز در همین محدوده ارزیابی شده است. سپس دانشگاه تربیت مدرس در فاصله ۶۰۱ تا ۷۰۰ قرار گرفته و پس از آن دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و دانشگاه صنعتی شریف، هر سه در محدوده رتبه‌های ۷۰۱ تا ۸۰۰ دسته‌بندی شده‌اند. دانشگاه‌های امیرکبیر، علم و صنعت و تبریز هم در میان دانشگاه‌هایی قرار گرفته‌اند که جایگاه آنها بین ۸۰۱ تا ۱۰۰۰ ارزیابی شده است.

IMG_20240815_200108_964

IMG_20240815_200110_733

IMG_20240815_200114_132

IMG_20240815_200117_853

دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و دانشگاه صنعتی شریف، هر سه در محدوده رتبه‌های ۷۰۱ تا ۸۰۰ دسته‌بندی شده‌اند. دانشگاه‌های امیرکبیر، علم و صنعت و تبریز هم در میان دانشگاه‌هایی قرار گرفته‌اند که جایگاه آنها بین ۸۰۱ تا ۱۰۰۰ ارزیابی شده است.

مهمترین رقیب منطقه‌ای ایران، عربستان سعودی ۱۲ دانشگاه در میان هزار دانشگاه برتر جهان دارد که از میان آنها دانشگاه ملک سعود موفق شده رتبه ۹۰ را آن خود کند. هفت دانشگاه اسرائیل هم در میان هزار دانشگاه برتر جهان دسته بندی‌ شده که از میان آنها سه موسسه آموزش عالی در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته‌اند.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر