کد خبر: 191476
A

آخر این هفته هوا گرم‌تر می‌شود/ تضعیف بارش‌ها طی روز چهارشنبه

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از افزایش نسبی دمای هوا طی روزهای پنجشنبه و جمعه و تداوم بارش‌ها با شدت کمتر در مناطق مستعد طی روز چهارشنبه خبر داد.

آخر این هفته هوا گرم‌تر می‌شود/ تضعیف بارش‌ها طی روز چهارشنبه

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ صادق ضیائیان، رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، از افزایش نسبی دمای هوا طی روزهای پنجشنبه و جمعه و تداوم بارش‌ها با شدت کمتر در مناطق مستعد طی روز چهارشنبه خبر داد و در این باره اظهار کرد: طی دو روز آینده در بعضی نقاط واقع در شمال غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی، افزایش ابر، وزش باد، گاهی رگبار پراکنده و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و چهارشنبه بارش در مناطق ذکر شده با شدت کمتری ادامه خواهد داشت.

وی افزود: پنجشنبه و جمعه در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما حاکم می‌شود و تنها در ارتفاعات واقع در شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی، افزایش ابر و رگبار پراکنده دور از انتظار نیست.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: طی دو روز آینده در بعضی نقاط جنوب استان سیستان و بلوچستان، ارتفاعات شرق هرمزگان و کرمان، در ساعات بعدازظهر رشد ابرهای همرفتی و احتمال رگبار پراکنده وجود دارد.

ضیائیان ادامه داد: تا چهارشنبه در غرب، جنوب غرب، شمال شرق، شرق، جنوب شرق، بخش‌هایی از مرکز کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، در بعضی ساعات وزش باد شدید و پدیده گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود؛ امروز دریای خزر، سه روز آینده شرق و مرکز دریای عمان و چهارشنبه خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

رسیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: وضعیت کنونی هوای اهواز به‌عنوان گرم‌ترین مرکز استان کشور، صاف همراه با وزش باد با بیشینه دمای ۴۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود و وضعیت کنونی آسمان تهران، کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۳۵ و کمینه ۲۴ درجه سانتی‌گراد است که طی پنج روز آینده بیشینه دمای هوای تهران به ۲۸ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا کمی ابری و غبارآلود، گاهی وزش باد و گرد و خاک با بیشینه ۴۰ و کمینه ۲۵ درجه سانتی‌گراد است و روز سه‌شنبه، صاف تا کمی ابری و غبارآلود، گاهی وزش باد و گرد و خاک با بیشینه ۴۱ و کمینه ۲۵ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایمنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر