کد خبر: 189496
A

آموزش و پرورش از ارائه پیشنهاد کاهش ساعات آموزش در مدارس خبر داد

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: پیشنهاد کاهش ساعات آموزشی در برنامه درسی ملی داده شده است تا زمان بیشتری برای فعالیت‌های پرورشی دانش‌آموزان در نظر گرفته شود.

آموزش و پرورش از ارائه پیشنهاد کاهش ساعات آموزش در مدارس خبر داد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، درباره کم شدن ساعات آموزش در برنامه ملی درسی اظهار کرد: پیشنهاد داده ایم فعالیت‌های درون و بیرون مدرسه‌ای در زمان ساعات آموزش سهم بیشتری داشته باشند اما هنوز به تصویب نرسیده است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مسئله‌های ما این است که ما در مدرسه درگیر مسائل دانشی هستیم و مسائل پرورشی کمتر است. زمان‌ گذاشتن برای مسائل پرورشی در بسیاری از پژوهش‌ها هم مشخص شده است و در حال بررسی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: این پیشنهاد برای همه دوره‌های تحصیلی درنظر گرفته شده است.

او همچنین در ادامه درباره مصرف دخانیات در میان نوجوانان اظهار کرد: آمار مصرف دخانیات نوجوانان در طرح نماد بررسی شده و روی این موضوع کار می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش یادآورشد: اقدامات آموزشی و اردویی برای کاهش مصرف دخانیات در میان نوجوانان انجام شده است.

حجت‌الاسلام پورثانی افزود: اکنون طرح امید را داریم که دانش‌آموزان در اردوها شرکت می‌کنند و در این اردو باید از هفت خان عبور کنند. همچنین آموزش آسیب‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی تاکید کرد: اقدامات لازم صورت گرفته اما اینکه موفق بوده‌ایم یا نه، شواهد نشان می‌دهد که بطور کامل موفق نبوده‌ایم و در این مسیر همه دستگاه‌ها باید کمک کنند تا این آسیب اجتماعی به حداقل برسد.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر