کد خبر: 189222
A
دیده بان ایران بررسی کرد؛

رونمایی زاکانی از تاکسی‌های برقی پلاک نشده/وقتی رنگ مصوب تاکسی‌های برقی«ترکیبی» شد

مدیریت شهری پایتخت با همراهی انتخاباتی علیرضا زاکانی گامی دیگر در جا به جایی و ثبت عددسازی نجومی برداشت. شهرداری تهران دیروز دوشنبه بیست و یکم خردادماه مراسم رو نمایی از هزار دستگاه تاکسی برقی را با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و نامزد انتخابات ریاست جمهوری و دیگران مدیران شهری ترتیب داد و در این مراسم خبر تزریق هزار دستگاه تاکسی برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت در هفته جاری رسانه‌ای شد. خبری که بررسی های دیده‌بان نشان می دهد هیچ یک از اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در جریان جزئیات آن نیستند و در این زمینه گزارشی نیز از سوی سازمان تاکسیرانی به ان ها ارایه نشده است.

رونمایی زاکانی از تاکسی‌های برقی پلاک نشده/وقتی رنگ مصوب تاکسی‌های برقی«ترکیبی» شد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ مدیریت شهری پایتخت با همراهی انتخاباتی علیرضا زاکانی گامی دیگر در جا به جایی و ثبت عددسازی نجومی برداشت.

شهرداری تهران دیروز دوشنبه بیست و یکم خردادماه مراسم رو نمایی از هزار دستگاه تاکسی برقی را با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و نامزد انتخابات ریاست جمهوری و دیگران مدیران شهری ترتیب داد و در این مراسم خبر تزریق هزار دستگاه تاکسی برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت در هفته جاری رسانه‌ای شد.

خبری که بررسی های دیده‌بان نشان می دهد هیچ یک از اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در جریان جزئیات آن نیستند و در این زمینه گزارشی نیز از سوی سازمان تاکسیرانی به ان ها ارایه نشده است.

اما تنها تیتر دستوری که از این برنامه به رسانه‌های همسو با شهرداری تهران جهت بازتاب فعالیت‌های انتخاباتی شهرداری تهران ارایه شد «هزار دستگاه تاکسی برقی از این هفته وارد خیابان های تهران می‌شوند» بود.

IMG_20240611_100353_160

بررسی ها نشان می‌دهد این تیتر تنها بعد پوپولیستی برای انتخابات علیرضا زاکانی دارد و در عمل تنها ۲۰۰ دستگاه تاکسی برقی شماره گذاری شده است و تصاویر خبرگزاری رسمی شهرداری تهران نیز گواه این است که حجم بسیاری از این خودروها به شکل پلاک نشده در انبار شرکت خودروساز است که رونمایی شده است.

یکی دیگر از نکته های عجیب و قابل توجه در مراسم رونمایی از تاکسی های برقی رنگ این ناوگان بود.

بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک رنگ ابی فیروزه است اما ناوگان تاکسی برقی رونمایی شده از سوی علیرضا زاکانی به شکل دو رنگ مشکی - فیروزه است که رنگ غالب آن مشکی است و تناسبی با مصوبه شورای عالی ترافیک ندارد در جهت رنگ فیروزه ای ندارد.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ شادی مالکی سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود رنگ مصوب تاکسی های برقی از سوی شورای عالی ترافیک فیروزه ای تعیین شده است اما به دلیل آنکه ثبت سفارش تاکسی های برقی از پیش انجام شده بود، رنگ آنها مشکی است ولی با استفاده از استیکر بخشی از آن فیروزه ای شده است.

IMG_20240611_100402_064

اما نکته قابل تامل و توجه این است که شادی مالکی نصب برچسب فیروزه ای بر روی تاکسی برقی های مشکی را با اجازه و مصوبه شورای عالی ترافیک اعلام و رسانه ای کرد اما بررسی های دیده بان از منابع آگاه از سوی وزارت کشور نشان می دهد هیچ گونه مجوز و هماهنگی برای نصب برچسب و استیکر فیروزه ای روی تاکسی های برقی صادر نشده است و بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک رنگ تاکسی ها باید از پایه فیروزه ای باشد.

IMG_20240611_100356_375

به نظر می‌رسد نزدیک بودن انتخابات و مناظرات ریاست جمهوری علیرضا زاکانی شهردار تهران را مجبور کرده دست به دستاورد سازی‌های سریع بزند که یک نمونه آن همین رونمایی از تاکسی‌های برقی پلاک نشده است و پرسشی که مطرح می شود این است که اگر بر اساس حرف مدیران سازمان تاکسیرانی در این هفته هزار دستگاه تاکسی برقی وارد ناوگان نشد آن وقت چه توجیهی برای آن دارند؟

منبع: سایت دیده بان ایران 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر