کد خبر: 187621
A

حامی زاکانی هم از او انتقاد کرد/ انتقاد عضو شورای شهر از تغییر محل دبیرخانه کمیسیون ماده ۳۸ به مرکز حقوقی

یثم مظفر، رئیس کمیته بودجه شورا به انتقاد از زاکانی پرداخت. رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران، ضمن تأکید بر ضرورت نظارت و رسیدگی به مسائل مالی شهرداری تهران در معاملات با افراد حقیقی و حقوقی، از تغییر محل دبیرخانه کمیسیون ماده ۳۸ به مرکز حقوقی انتقاد کرد.

حامی زاکانی هم از او انتقاد کرد/ انتقاد عضو شورای شهر از تغییر محل دبیرخانه کمیسیون ماده ۳۸ به مرکز حقوقی

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ میثم مظفر، رئیس کمیته بودجه شورا در دویست و سی و نهمین جلسه صحن شورا به تشریح وظایف و ضرورت تشکیل کمیسیون ماده 38 پرداخت و گفت: وظیفه کمیسیون ماده 38، حل اختلافات ناشی از معاملات فی مابین شهرداری تهران و اشخاص حقوقی و حقیقی است که با حضور مرجع قضایی، نماینده شورای اسلامی شهر تهران و فرمانداری تهران تشکیل می شود.

رئیس کمیته بودجه شورا ادامه داد: به طور مرسوم این کمیسیون از طریق دبیرخانه آن حداقل دوهفته یکبار و یا بعضاً به صورت هفتگی به دلیل حجم بالای پرونده های اختلافی تشکیل جلسه می دهد. اما متأسفانه حداقل 2 ماه است که این دبیرخانه دستخوش تغییر و تحولات ساختاری قرار گرفته و کمیسیون در هیچ یک از شعب 3 گانه جلسات رسمی نداشته است.
وی افزود: تاکنون دبیرخانه این کمیسیون در ساختار تشکیلاتی ذیل معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری قرار داشت. امّا گویا شهرداری تصمیم گرفته این دبیرخانه را ذیل مرکز حقوقی شهرداری تهران تشکیل دهد.
مظفر در خصوص کار مرکز حقوقی شهرداری گفت: کار این مرکز دفاع تمام عیار از منافع شهرداری در منازعات و اختلافات قضایی و حقوقی فی مابین مردم و شهرداری است و با ابزارهایی که در اختیار دارد از قدرت بالایی برخوردار است و حتی اجرای حکم را نیز می تواند با چالش مواجه کند.
او افزود: به نظر بنده، انتقال دبیرخانه این کمیسیون به مرکز حقوقی اقدام مناسبی لااقل برای احقاق حقوق شاکیان نیست و به نوعی یک موازنه نابرابر ایجاد می کند و تعارض منافع را متبادر می سازد. منطق حکم می کند حتی این دبیرخانه ذیل نهاد بی طرفی مانند شورای اسلامی شهر تهران باشد.
وی در پایان تأکید کرد: از شهردار تهران انتظار داریم که در این زمینه بررسی بیشتری را شخصاً داشته باشند و ضمناً از وقفه ایجاد شده در تشکیل جلسات این کمیسیون هرچه سریعتر جلوگیری نمایید.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر