کد خبر: 174849
A

نبود تاکسی‌ها و ون‌های دارای امتیاز در خطوط تاکسی‌رانی

بسیاری از خطوط تاکسی‌رانی با کمبود تاکسی و ون مواجه هستند هرچند بسیاری از تاکسی‌ها و ون‌ها فقط نام یک خودرو را یدک می‌کشند و از نظر ظاهری و فنی بسیار فرسوده و غیرقابل استفاده هستند با این حال بسیاری از مسوولان مرتبط با تاکسی‌رانی معتقدند که تعداد زیادی از تاکسی‌ها و ون‌ها برای مدت طولانی از خطوط مربوطه خارج شده و فعالیت نمی‌کنند.

نبود تاکسی‌ها و ون‌های دارای امتیاز در خطوط تاکسی‌رانی

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ بسیاری از خطوط تاکسی‌رانی با کمبود تاکسی و ون مواجه هستند هرچند بسیاری از تاکسی‌ها و ون‌ها فقط نام یک خودرو را یدک می‌کشند و از نظر ظاهری و فنی بسیار فرسوده و غیرقابل استفاده هستند با این حال بسیاری از مسوولان مرتبط با تاکسی‌رانی معتقدند که تعداد زیادی از تاکسی‌ها و ون‌ها برای مدت طولانی از خطوط مربوطه خارج شده و فعالیت نمی‌کنند. 

به عنوان مثال مسیری که دارای 30 ون بوده در حال حاضر فقط 2 ون فعال است در صورتی‌که صاحبان ون‌ها و تاکسی‌ها از امتیازات بنزین و استفاده از طرح ترافیک برخوردارند.

یک منبع آگاه و مسوول در این‌باره به دیده‌بان گفت: غیرفعال بودن ون‌ها و تاکسی‌ها در مسیرها و خطوط تعیین شده ناشی از تبانی و زدوبند بعضی بازرسان و مسوولان بالادستی با رانندگان خودروهای عمومی است به طوری‌که هیچ بازرسی به دنبال دلیل نبود فرد دارای تاکسی و ون  در مسیر مذکور نیست تا حدی‌که در این مورد حتی هیچ سوال و پرسشگری نیزوجود ندارد.

وی گفت: صحیح است که تمام خطوط تاکسی‌رانی با معضل کمبود خودرو مواجه هستند اما در برخی مسیرها باوجود ثبت‌نام تعداد زیادی تاکسی و ون، این کمبود به شدت آزاردهنده و واضح است در نتیجه مسافر و راننده ناراضی و معترض هستند.

وی یکی از دلایل عدم فعالیت ون‌ها و تاکسی‌های ثبت‌نام‌شده در خطوط تاکسی‌رانی را ناشی از حمایت برخی بازرسان و مسوولان عنوان کرد و افزود: این خودروها برای سرویس مدارس و سفرهای خارج از شهر به کارگرفته می‌شوند در صورتی‌که از لحاظ قانونی خلاف است.

وی افزود: برخی مسوولان با دریافت مبالغی از رانندگان متخلف، نبود تاکسی و ون را در محل موردنظر نادیده می‌گیرند و سرگردانی مسافر برای آنها مفهوم و معنی ندارد.

وی ادامه داد: هیچ پرسش و پاسخگویی از راننده متخلف انجام نمی‌شود و رانندگان متخلف ضمن استفاده کردن از مزایای بنزین وطرح ترافیک در مسیرهای دیگر بدون هیچ دغدغه و نگرانی تردد می‌کنند این در حالی‌است که رانندگان وظیفه‌شناس و متعهد با داشتن سن بالا و ماشین‌های فرسود و با وجود آلودگی هوا و ترافیک سنگین به کار خود ادامه می‌دهند و فعالیت صادقانه و مسوولانه آنها هیچوقت دیده نشده و نخواهد شد. 

وی اضافه کرد: کاملا واضح است که ایستگاه‌های بازرسی و ناظران در بسیاری از میادین شهر که محل حضور تاکسی‌ها و ون‌ها به عنوان ناوگان حمل‌ونقل عمومی خالی مانده و هیچ ناظر و بازرسی برای بررسی هرنوع مشکل در خطوط تاکسی‌رانی وجود ندارد بنابراین سوال مهم و اساسی این است که چرا این ایستگاه‌های نظارت خالی جمع‌آوری نمی‌شود و اصولا چرا حضور بازرس دلسوز دارای عملکرد درست و مناسب، جدی گرفته نمی‌شود؟ فلسفه تاسیس و تشکیل این ایستگاه‌ها چه بوده است؟

منبع: سایت دیده‌بان ایران _ اکرم قدرت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر