کد خبر: 174234
A

کلاهبرداری در پوشش خرید و فروش خودرو در سایت‌های اینترنتی

فرمانده انتظامی شهرستان "گلوگاه" از دستگیری کلاهبردار مجازی در پوشش خرید و فروش خودرو در سایت‌های دیوار و شیپور خبر داد.

کلاهبرداری در پوشش خرید و فروش خودرو در سایت‌های اینترنتی

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمود کلوانی" در تشریح این خبر گفت: افزایش روز افزون استفاده کنندگان از فضای مجازی و سایت‌های خرید و فروش، این فرصت را به سودجویان داده است تا بتوانند در بستر اینترنت اعمال مجرمانه خود را به ثمر رسانده و از کاربران اینترنت، کلاهبرداری کنند.

وی تصریح کرد: در پی وقوع چندین فقره کلاهبرداری با انتشار آگهی‌های تبلیغاتی خرید و فروش خودرو در سایت‌هایی مانند دیوار و شیپور و جلب اعتماد مشتریان، مبالغی را به ‌عنوان هزینه ثبت‌نام از آن‌ها دریافت کرده و پس از آن دیگر پاسخگو نبوده و با این روش از آنان کلاهبرداری می‌کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه، اظهار کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی و فنی، متهم به کلاهبرداری که در این فقره بیش از ۱۰۰میلیون تومان به جیب زده بود، شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر شدند.

سرهنگ کلوانی از استرداد وجه کلاهبرداری شده به مالباختگان خبر داد و افزود: متهم که اهل یکی از استان‌های شمال شرق کشور است پس از دستگیری با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه به شهروندان توصیه کرد، در صورت مواجهه با چنین تبلیغاتی، قبل از واریز هرگونه وجه، ابتدا آدرس و هویت انتشار دهنده آگهی را مورد بررسی و قرار داده و پس از اطمینان از صحت و سقم موضوع اقدام کنند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر