کد خبر: 172406
A

پلیس: فوت ۴۴ نفر بر اثر برخورد قطار با عابر پیاده در ۸ ماه اخیر/ پلیس راه‌آهن در ۵۲۰ ایستگاه مستقر است

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور با بیان این که نیروهای این پلیس در ۵۲۰ ایستگاه راه‌آهن کشور مستقر هستند، گفت: در هشت ماهه نخست سال ۱۴۰۲، ۶۵ مورد برخورد قطار با عابر پیاده رخ داده که ۴۴ مورد منجر به فوت افراد شده است

پلیس: فوت ۴۴ نفر بر اثر برخورد قطار با عابر پیاده در ۸ ماه اخیر/ پلیس راه‌آهن در ۵۲۰ ایستگاه مستقر است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سردار حشمت‌الله ملکی در نشست خبری که صبح امروز (چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲) در ستاد مرکزی پلیس راه‌آهن کشور برگزار شد، گفت: پلیس راه‌آهن از سال ۱۳۱۱ تشکیل شده و به مرور گسترش پیدا کرده است تا امروز که بیش از ۱۵ هزار کیلومتر خطوط ریلی اصلی و فرعی در سطح کشور را پوشش داده و امنیت آن را تامین کرده است.

وی با بیان این که پلیس راه‌آهن در ۲۵ استان کشور مستقر است، اظهار داشت: آخرین مقر افتتاح‌شده پلیس راه‌آهن کشور، در ایستگاه راه‌آهن سنندج بود و به‌زودی با افتتاح ایستگاه‌های راه‌آهن اردبیل ‌و چابهار، در این ایستگاه‌ها نیز مستقر خواهیم شد.

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور گفت: در هشت ماه نخست سال جاری، ۱۱۶ متهم و محکوم تحت تعقیب که اغلب قاتل بودند و تحت تعقیب مراجع قضایی و انتظامی قرار داشتند، توسط پلیس راه‌آهن کشور شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان این که ۲۳۲ قاچاقچی نیز از ابتدای فروردین تا پایان آبان‌ماه امسال توسط پلیس راه‌آهن کشور دستگیر شده‌اند، گفت: ۳۷ مورد کشف اموال قاچاق توسط پلیس راه‌آهن صورت گرفته که ارزش کل اموال کشف‌شده ۳۷۴ میلیارد ریال بوده است.

ملکی با تاکید بر این که میزان کشفیات مواد مخدر توسط پلیس راه‌آهن کشور ۱۲۳ درصد افزایش داشته است، عنوان کرد: در هشت ماه ابتدایی سال گذشته میزان کشفیات مواد مخدر ۲۳۸ کیلوگرم و امسال ۵۳۰ کیلوگرم بوده است.

فرمانده پلیس راه‌آهن ادامه داد: تا سال ۹۸ تعداد ۷ دستگاه ایکس‌ری در ایستگاه‌های راه‌آهن کشور وجود داشت که تا کنون به ۲۲ دستگاه رسیده است و تا پایان سال مجموعا به ۲۵ دستگاه می‌رسیم.

وی با بیان این که در ایستگاه‌های راه‌آهن تهران، تبریز، مشهد، اهواز و زاهدان دستگاه‌های «گیت‌وی» نصب شده است، اظهار داشت: در محل‌هایی که امکان استقرار ایستگاه انتظامی نیست، از درزین و ریزپرنده‌ها (هلی‌شات) استفاده می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر