سقوط ۱۴ درصدی اعتماد مردم به صدا و سیما
نائینی ،رییس جهاد دانشگاهی در گزارش نتایج موج اول پیمایش مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران از دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی می گوید: «۳۷.۹ درصد مردم گفتهاند اخبار را بیشتر از طریق صدا و سیما دنبال میکنند.» این درحالی که نظرسنجی مشابه در سال ۱۳۹۶ نشان پیگیری اخبار از طریق صداوسیما ۵۱ درصد بوده است.
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ نائینی ،رییس جهاد دانشگاهی در گزارش نتایج موج اول پیمایش مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران از دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی می گوید: «۳۷.۹ درصد مردم گفتهاند اخبار را بیشتر از طریق صدا و سیما دنبال میکنند.» این درحالی که نظرسنجی مشابه در سال ۱۳۹۶ نشان پیگیری اخبار از طریق صداوسیما ۵۱ درصد بوده است.
ایسپا در سال ۱۳۹۶ و در آستانه انتخابات دوازدهمین دوره ریاستجمهوری، یک نظرسنجی با حجم نمونه ۱۰۰۰ نفر در شهر تهران برگزار کرد. در آن پیمایش به اعتماد مردم به منابع رسانهای پرداخته شد که در بین رسانهها، صداوسیما با ۵۱.۵ درصد در صدر اعتماد مردم تهران قرار گرفت. ۱۳ درصد مردم به شبکههای ماهوارهای و ۱۲ درصد به شبکههای اجتماعی بیشترین اعتماد را داشتهاند.
اینکه درحالحاضر ۳۱ درصد مردم ترجیح میدهند اخبار را از شبکههای اجتماعی دنبال کنند، نشان از این دارد که اعتماد به شبکههای اجتماعی افزایش یافته است و احتمالاً در آیندهای نزدیک، صداوسیما مرجعیت رسانهای را کاملاً به شبکههای اجتماعی واگذار خواهد کرد. کاهش سهم شبکههای ماهوارهای از پیگیری اخبار نیز در نوع خود جالبتوجه است.
منبع: دیجیاتو