کد خبر: 169627
A
دیده بان ایران اصرار بر «تخلف شهرداری تهران» را بررسی کرد؛

شروع ساخت و ساز هتل ولنجک بدون مجوز+تصاویر

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ امروز دو بیل مکانیکی در محل ساخت هتل ۴۳طبقه ولنجک بدون هیچ پروانه و مجوزهای قانونی از شهرداری شروع به کار کردند. این ساخت و ساز در حالی صورت می‌گیرد که سازمان بازرسی کل کشور نیز دستور توقف این پروژه را صادر کرده است. از سوی دیگر شنیده‌ها حاکی از آن است که دادستان کل کشور نیز در این دستور توقف را صادر کرده اما با وجود تمام احکام قضایی که از سوی قوه‌قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور صادر شده ساخت و ساز در این ملک به صورت نامحسوس شروع شده است

شروع ساخت و ساز هتل ولنجک بدون مجوز+تصاویر

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ امروز دو بیل مکانیکی در محل ساخت هتل 43طبقه ولنجک بدون هیچ پروانه و مجوزهای قانونی از شهرداری شروع به کار کردند.

 این ساخت و ساز در حالی صورت می‌گیرد که سازمان بازرسی کل کشور نیز دستور توقف این پروژه را صادر کرده است. از سوی دیگر شنیده‌ها حاکی از آن است که دادستان کل کشور نیز در این دستور توقف را صادر کرده اما با وجود تمام احکام قضایی که از سوی قوه‌قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور صادر شده ساخت و ساز در این ملک به صورت نامحسوس شروع شده است.

IMG_20231114_163840_288

چند روز پیش بود گزارشی از حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران و برخی از معاونانش در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در دیده‌بان ایران منتشر شد. پس از مطرح شدن «تحقیق و تفحص از شهرداری‌ها به ویژه شهرداری تهران» زاکانی به این کمیسیون رفت تا به ابهامات پیش‌آمده توضیح دهد. یکی از ابهامات نمایندگان مجلس علت ساخت و ساز بالاتر از ارتفاع 1800 متر بود که زاکانی آن را قبول نکرد و به صراحت گفته بود: «اگر این ملک بالای 1800 متر باشد، استعفا می‌دهم.» اما با گذشت زمان طبق در نامه‌ای که شهرداری به این کمیسیون مجلس ارسال کرده، مشخص شد که این ملک در سطحی بالاتر از 1800 متر - در تراز 1860 متر از سطح دریاهای آزاد - قرار گرفته است. درست چند روز پس از انتشار این گزارش، ساخت و سازها غیرمحسوس در این زمین شروع شده است که می‌تواند معنای خاصی داشته باشد. آن‌طور که نمایندگان مجلس در آن جلسه اعلام کردند، موقعیت جغرافیایی این پروژه کاملا گواه کوهخواری است و به علت شیب زیاد و... در دل کوه قرار گرفته و ملاحظات زیست‌محیطی آن نیز لحاظ نشده است.

IMG_20231114_163836_544

جزئیات جدید مصوبه کمیسیون ماده ۵

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ این ملک در ۶ طبقه پارکینگ، ۶ طبقه تجاری (تراکم منفی) یک طبقه لابی و ۳۰ طبقه هتل - مجموعا ۴۳ طبقه - ساخته خواهد شد.

هر بار بند 8 شماره 635 صورتجلسه کمیسیون ماده پنج خوانده می‌شود موضوع جدیدی به چشم می‌خورد. این صورت جلسه در بیست و پنجمین روز بهمن سال 1400 در جلسه کمیسیون ماده 5 بررسی شده است. در مورد 4 مصوبه کمیسیون موضوع جالب و قابل تاملی اعلام شده است. در مورد 4 نوشته شده: «با توجه به مساحت عرصه و تراکم درخواستی و ورودی نامناسب جبهه شمالی و مزاحمت‌های احتمالی جهت مجاورین شمال غربی، مالکین اقدامات لازم را جهت الحاق املاک مسکونی مجاور صورت دهند تا شکل هندسی مجموعه نیز منظم گردد.» در حقیقت کمیسیون ماده 5 خلاف وظیفه خود پیشنهاد کرده که مالک این هتل املاک مسکونی مجاور این زمین خریداری شود تا از منظر مهندسی شرایط بهتری طراحی و معماری ساخت هتل پیدا کند.

 

IMG_20231114_163840_288

مورد 3 این مصوبه نوشته شده: «هماهنگی‌لازم با سازمان‌بوستانها در خصوص جا به جایی اشجار و تاییدیه به عارضه سنجی ترافیکی از سازمان ترافیک شهرداری تهران صورت گرفته و ضمن اخذ نظر اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، طرح معماری مجموعه با تاکید بر نمای ایرانی – اسلامی به تایید حوزه معاونت شهرسازی برسد.» این نشانگر وجود درختانی کنار این زمین است که باید حفظ شوند. اما هنوز این نقل و انتقال نیز صورت نگرفته است.

با این تفاسیر سوال همیشگی پیش می‌آید که سازمان‌ها و نهادهای نظارتی در شهرداری و کشور چرا به راحتی از این موضوع می‌گذرند؟

منبع: سایت دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر