سود ۲۵ میلیارد تومانی شرکت یک آقا زاده از اجاره بیلبوردها و بنرهای شهرداری تهران
بنابر اسنادی که در اختیار دیدهبان ایران قرار گرفته سازمان میادین میوه و ترهبار تهران، سال گذشته طی یک مکاتبه محرمانه قصد داشته که اختیار بیلبوردها، بنرها و میادین میوه و ترهبار را برعهده گیرد و از این طریق نفع مالی ببرد.
به گزارش سایت دیدهبان ایران؛ بنابر اسنادی که در اختیار دیدهبان ایران قرار گرفته سازمان میادین میوه و ترهبار تهران، سال گذشته طی یک مکاتبه محرمانه قصد داشته که اختیار بیلبوردهای میادین میوه و ترهبار را برعهده گیرد و از این طریق نفع مالی ببرد. این در حالی است که اختیار مزایده برعهده سازمان زیباسازی است و سازمان میادین میوه و ترهبار هیچ جایگاهی در این خصوص ندارد.
شهرداری برای اجاره دادن بیلبوردها، مزایده برگزار میکند و در این مزایده پیمانکارها میتوانند آنها را از شهرداری اجاره کنند و در اختیار برند ها قرار دهند.تهران 294 میدان میوه و ترهبار دارد که مجموعا در اطراف و داخل این میادین، 598 بیلبورد وجود دارد که حدود 50 میلیارد قیمت اجاره واقعی آنهاست که به لحاظ ارزش، هر یک بیلبورد میتواند به صورت مستقل و بدون وابستگی به بودجه تعیین شده، سازمان میوه و ترهبار را از نظر درآمد تامین کند
دیده بان ایران از چگونگی اجرای این قرار داد و زمان آن اطلاع ندارد اما حداقل حاشیه سود برای این قرارداد برای شرکت پیمانکار که پیش نویس آن در اختیار ما قرار گرفته، حداقل ۲۵ میلیارد تومان است.
دیدهبان ایران، مطابق قانون مطبوعات کشور حاضر به درج توضیح سازمان میوه و تره بار شهرداری تهران، روابط عمومی شهرداری و شرکت پیمانکار می باشد.
منبع: سایت دیدهبان ایران