کد خبر: 161033
A

توضیح وزیر کشور درباره اخراج ۷۵۶۳ نفر از اتباع از کشور

وزیر کشور اعلام کرد: اتباع خارجی که فاقد کارت شناسایی باشند، غیرمجاز قلمداد می شوند و از کشور اخراج خواهند شد.

توضیح وزیر کشور درباره اخراج ۷۵۶۳ نفر از اتباع از کشور

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ دکتر احمد وحیدی، درباره دلایل اخراج ۷۵۶۳ نفر از اتباع کشور افغانستان در طول 6 روز گذشته از ایران، توضیح داد: افرادی که به صورت غیر مجاز به خاک ایران وارد می شوند، اخراج خواهند شد.

وی ادامه داد: تسهیلات فراوانی ایجاد شد تا اتباع خارجی خود را به مراکز اعلام شده، معرفی کنند و کارت های شناسایی دریافت کنند، چنانچه افرادی به این مراکز مراجعه نکرده باشند و فاقد کارت های شناسایی باشند، از کشور اخراج می شوند.

وی تأکید کرد: طبیعتاً افراد غیر مجاز را غیر مجاز قلمداد می کنیم.

آقای وحیدی درباره آخرین وضعیت تشکیل سازمان مهاجرت نیز گفت: ایجاد این مرکز در اختیار ماست و حکم رئیس مرکز هم به عهده وزارت کشور است. اما برای تشکیل سازمان مهاجرت به مصوبه مجلس نیاز است. در حال حاضر برای تشکیل سازمان مهاجرت منتظر تصمیم نهایی مجلس هستیم.

گفتنی است ساعاتی قبل سردار مجید شجاع، فرمانده مرزبانی خراسان رضوی از طرد ۷۵۶۳ نفر از اتباع کشور افغانستان توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد خبر داد.

سردار شجاع در تشریح این خبر گفت: در راستای برخورد با حضور غیرقانونی اتباع کشورهای خارجی در خاک جمهوری اسلامی ایران، مرزبانان و پلیس در داخل کشور با شناسایی افراد غیرمجاز برخورد قانونی کردند.

سردار شجاع بیان کرد: مرزبانان هنگ مرزی تایباد طی ۶ روز گذشته ۷۵۶۳ نفر از اتباع فاقد مجوز کشور افغانستان را که در داخل کشور حضور داشتند از طریق مرز دوغارون طرد و تحویل نماینده کشور افغانستان دادند.

منبع:‌شفقنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر