قوانین رتبه بندی درحال اصلاح است
مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایت وزارت آموزش و پرورش گفت: اینکه فرآیند رتبهبندی همیشه بهصورت دقیق، مرتب و فراگیر مورد رسیدگی قرار بگیرد در اولویت وزارت است و همه مباحث، مراجعات و نگرانیهایی که معلمان دارند رسیدگی و پاسخ داده میشود.
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سید مجتبی هاشمی مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایت وزارت آموزش و پرورش در رابطه با فرآیند اجرایی رتبهبندی معلمان اظهار کرد: فرآیند اجرای رتبهبندی معلمان در گذشته طی شده بود اما درصد کمی از معلمان بخاطر کامل نشدن فرآیند رتبهبندی خود که به جهت زمان بر بودن و هماهنگیهایی که باید در بین ستاد، سازمان و ادارات کل اتفاق میافتاد، معترض شدند.
وی گفت: اکنون کارگروههای ما مشغول فعالیت هستند و به زودی همانگونه که بخشی از معلمان ما توانستند کارنامه خود را مشاهده کنند، مابقی این عزیزان نیز قادر به دریافت کارنامه خود خواهند بود که در صورت نیاز میتوانند ظرف مدت ۱۰ روز مهلت قانونی که تعیین شده است، اعتراض خود را اعلام و نسبت به بارگذاری مدارکشان اقدام کنند.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایت وزارت آموزش و پرورش در خصوص رسیدگی به شکایات برخی از معلمان نسبت به وضعیت فرآیند رتبهبندی معلمان ادامه داد: بخش عمدهای از وظایف دستگاه، رسیدگی به مراجعات، پرسش و ارائه پاسخ به معلمان و همکاران است که در حوزههای مختلف این اتفاق میافتد که در حوزه رتبهبندی نیز این موضوع پیشبینی شده است.
هاشمی تصریح کرد: دستورالعمل نظارت و پاسخگویی به اعتراضهای رتبهبندی معلمان در تاریخ 27 اسفندماه سال گذشته ابلاغ شده بود که تابحال مطابق آن برخی از معلمان موفق به ثبت مدارک و دلایل از طریق سامانه شدهاند؛ البته به درخواست معلمان این مهلت تا ۱۱ اردیبهشت امسال تمدید شد که با کامل شدن این فرآیند بحث رسیدگی در کارگروههای منطقهای با مسوولیت معاونتها و مقاطع تحصیلی، انجام میشود و طبیعتا زمانی که در رابطه با هر کدام از این پروندهها اعلام نظر شود آن پرونده به هیئت ممیزه صالح جهت تعیین رتبه منتقل میشود.
وی در رابطه با زمان تعیین و تکلیف وضعیت رتبهبندی بیان کرد: معلمان در بحث رتبهبندی شرایط متفاوتی دارند، همچنین برای بررسی پروندههای مختلف نیز طبیعتا زمان خاصی مورد نیاز است؛ با این وجود چون مساله رتبهبندی فرآیندی است که باید بین بخشهای مختلف شکل بگیرد و از جهتی رتبهبندی عملی است که باید همیشه در جریان باشد و مانند فرآیندهای اداری نیست که بخواهیم پایانی برای آن در نظر بگیریم، نمیشود زمانی را در نظر گرفت و گفت که این دیگر انتهای فرآیند رتبهبندی است.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایت وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: ولی اینکه فرآیند رتبهبندی همیشه بهصورت دقیق، مرتب و فراگیر مورد رسیدگی قرار بگیرد در اولویت وزارت است و همه مباحث، مراجعات و نگرانیهایی که همکاران معلم دارند رسیدگی و پاسخ داده میشود که ما امیدواریم با همگرایی و همدلی معلمان در بدنه آموزش و پرورش مرحله کنونی که مرحله استقرار نظام رتبهبندی معلمان است به بهترین شکل انجام شود.
هاشمی ضمن اشاره به اینکه امسال سال سوم رتبهبندی معلمان است و مجموعه آموزش و پرورش در وضعیت فعلی مشغول کارشناسی و اصلاح قوانین و شیوهنامههای مرتبط با رتبهبندی هستند، افزود: برنامه ما در وزارت آموزش و پروش این است که فرآیند رتبهبندی بهصورت فرآیندی ادامهدار باشد؛ در سالهای آینده چون طبیعتا با شناخت کامل و کارشناسی مسائلی که تابحال در سازمان اتفاق افتاده و شناسایی نقاط قوت و ضعفی که انجام شده است، امیدواریم بتوانیم این فرآیند بهتر انجام شود.
منبع: اقتصاد ایران