کد خبر: 138304
A
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی مطرح کرد؛

مردم حفظ نسل را وظیفه خود می‌دانند/ برای افزایش جمعیت وقت زیادی نداریم!

حجت الاسلام عزت‌زمانی رییس ستاد فرهنگی خانواده و جمعیت سازمان تبلیغات اسلامی با شرح فعالیت‌های گسترده سازمان خانواده و جمعیت، گفت: سند جامع این مسئله در دست تدوین است؛ فعال شدن بخش همسان‌گزینی در سایت سازمان نیز مراکز فعال در تسهیل‌گری ازدواج را منسجم و موثر می‌کند.

مردم حفظ نسل را وظیفه خود می‌دانند/ برای افزایش جمعیت وقت زیادی نداریم!

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ رضا عزت‌زمانی رییس ستاد فرهنگی خانواده و جمعیت سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به تلاش های دشمن برای ضربه زدن به کانون خانواده و نابودی جایگاه مادر، اظهار کرد: امروز وقت زیادی نداریم که از مسئله جمعیت که ریشه دارترین و اصلی ترینِ مسائل فرهنگی است و همه نظامات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نیز امنیت ما به آن وابستگی دارد با طرح و برنامه عبور کنیم.

رییس ستاد فرهنگی خانواده و جمعیت سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: انسان عنصر کلیدی و محور پیشروی جوامع بشری است. زمانی در کشور به دلیل برخی شرایط و با اجرای قوانین، حجم بالای جمعیتی در بازه زمانی کوتاه کنترل شد اما آن تدبیر برای 5 تا نهایتا 10 سال کافی بود اما غفلت ما باعث شد که این راه را ادامه دهیم و امروز نیازمند همت و باور برای حفظ سرمایه انسانی هستیم.

وی با اشاره به تلاش کشورهای پیشرفته برای عبور از بحران پیری جمعیت، تصریح کرد: خوشبختانه، در کشور ما به دلیل وجود نظامات اعتقادی مردم ایجاد، تربیت و حفظ نسل را تکلیف خود می دانند. در دوره کنونی مجلس با دغدغه نمایندگان و اصناف و اقشار مختلف قانون «خانواده و جوانی جمعیت» همراه با سازوکارهای متعدد تشویقی تصویب شد که برخی از مواد آن به ویژه از ماده 28 تا 37 مستقیم یا غیرمستقیم به ماموریت های سازمان تبلیغات اسلامی باز می گردد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به آغاز طرح های جمعیت و خانواده این سازمان از محرم 1400، بیان کرد: این ورود با شعار «ما نسل به نسل در پناهت هستیم»، انجام شد و محور همه فعالیت های تبلیغی در شبکه مساجد، هیئت ها، تولیدات هنری و ... قرار گرفت. ما حتی از فضای تبلیغی خاص و بیلبوردها برای این مهم استفاده کردیم.

تدوین سند جامع خانواده و جوانی جمعیت

وی افزود: سند جامع خانواده و جوانی جمعیت در این راستا در دست تدوین است، اصول و چهارچوب آن مشخص شده و پس از اقدامات تکمیلی و تحولی، رونمایی خواهد شد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به ماده 30 قانون خانواده و جوانی جمعیت ابراز کرد: بر اساس اساسنامه سازمان حمایت از مجموعه های مردمی فعال در زمینه خانواده و جمعیت در هیئت ها، مساجد و کانون های فرهنگی تبلیغی وظیفه ما است، از این رو و به تناسب ماده 30 قانون مذکور کنشگران و فعالان مردمی این حوزه با همکاری بنیاد 15 خرداد به منظور شرکت در نمایشگاهی ملی و فاخر فراخوان می شوند.

حجت الاسلام عزت زمانی از تدوین سند حمایت از مجموعه های مردمی فعال در موضوع خانواده و جوانی جمعیت در سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد و گفت: ایده نهایی سازمان این است که حلقه های میانی از گروه های مردمی شکل بگیرد و برای استیفای حقوق خانواده بین مجموعه های حاکمیتی با خانواده اتصال لازم را برقرار کند.

وی با اشاره به ماده 32 قانون خانواده و جوانی جمعیت، ابراز کرد: این قانون اجمالا و در بخش نظارت بر تبلیغات فرهنگی شهری به عهده سازمان تبلیغات اسلامی است اما در ماده 37 مستقیما توسعه واسطه گری ازدواج و فرزندآوری از طریق فرهنگی به این سازمان واگذار شده است.

وی با اشاره به تبصره این ماده بیان کرد: به دلیل وجود ممنوعیت قانونی برای سازمان تبلیغات اسلامی در صدور مجوز برای موسسات و مراکز مردمی فعال در امر تسهیل گری ازدواج، حق این صدور به وزارت ورزش و جوانان واگذار شده است.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر