کد خبر: 128463
A

حجت الاسلام گرزین: بیش از ۷۵ درصد جمعیت کشور معتقد به حجاب اجباری در جامعه هستند

حجت الاسلام گرزین در جمع طلاب و فضلای استان گلستان گفت: بیش از ۷۵ درصد جمعیت کشور به جد معتقد به حجاب و ضروری کردن حجاب در جامعه هستند که بانوان متاهل درصد بالایی را در این پیمایش به خود اختصاص داده اند.

حجت الاسلام گرزین: بیش از ۷۵ درصد جمعیت کشور معتقد به حجاب اجباری در جامعه هستند

به گزارش دیده بان ایران، حجت الاسلام گرزین در جلسه طلاب و فضلای استان گلستان که در نمازخانه دانشگاه باقرالعلوم (علیه السلام) قم برگزار شد، حضور در جمع طلاب و فضلا به عنوان مومنین جبهه حق را توفیقی الهی و افتخاری بزرگ دانست و یادآور شد: در بحبوبه درگیری جبهه های نفسانی در دوران آخرالزمان کمتر جمعی را می توان یافت که مومنین گرد هم آیند.

بنابر گرارش دیده بان ایران؛ مجتبی گرزین مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در ادامه خاطر نشان کرد:  انقلاب اسلامی سفره عزت برای تمام آزادگان جهان  ایجاد کرد، سفره ای که در دوران کنونی به اسلام کرامت بخشیده و به مسلمانان عزت داد.

مدیرکل تبلیغات استان گلستان به ویژگی های بارز علمای استان گلستان اشاره کرد و اذعان داشت: قدردان تلاش تمام بزرگانی که در طول تاریخ دوران غیبت امانتدار امانت الهی بودند هستیم.

وی استان گلستان را از افتخارات کشور و جهان اسلام دانست و یادآور شد: ده ها عالم شیعی در کتب معتبره نقل نمود اند که حضور امام حسن عسکری علیه السلام در حال حیات و اختیار برای ساعاتی در استان گلستان و گرگان اثبات می کند که قدمگاه ایشان آلام بخش نفوس مؤمنین است.

حجت الاسلام گرزین تقویت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به سکان داری طلاب و فضلا را از نیازهای روز جوامع اسلامی و بشری دانست و یادآور شد: متاسفانه برخی از پیاده روی‌ها به نمادهای ضد فرهنگ اسلامی تبدیل شده است؛ در مواجهه با این رویه باید به تمام ابعاد توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی به موضوع پیمایش وضعیت حجاب در کشور اشاره کرد و یادآور شد: بیش از ۷۵ درصد جمعیت کشور به جد معتقد به حجاب و ضروری کردن حجاب در جامعه هستند که بانوان متاهل درصد بالایی را در این پیمایش به خود اختصاص داده و جوانان مرد متاهل کمترین درصد را در حمایت از حجاب داشته اند.

مدیرکل تبلیغات استان گلستان با بیان این که در زیر پوست شهر و کشور اتفاقات ناخوشایندی در حوزه فرهنگی شکل می گیرد، اظهار داشت: دشمن با ظاهر سازی و القاء تظاهرات ضد فرهنگی به دنبال آن است تا القاء ناامیدی و یأس را در جامعه اسلامی ایجاد نماید.

وی بر لزوم پیگیری فعالیت ها به صورت منسجم در قالب های مختلف قرارگاهی تاکید کرد و یادآور شد: از تقویت بنیه های فرهنگ عمومی کشور و مقابله با سوء استفاده های دشمن از حیث ساختاری و مدیریتی باید به مطالبه عمومی در کشور تبدیل شود.

حجت الاسلام گرزین، پیگیری طرح هایی برای غلبه فرهنگی اعم از فضاسازی محیطی و حضور مومنین در فضاهای گردشگری را از جمله رویکردهای پیش رو دانست و اذعان داشت: نیاز است تا بهره گیری بانوان از تفریح و نشاط سالم نیازمند مطالبه عمومی از مسئولین تبدیل شود.

مدیرکل تبلیغات استان گلستان، بر تقویت ساخت زیرساخت های لازم و تاسیس سالن های ورزشی تخصصی برای تفریح سالم بانوان تاکید کرد و یادآور شد: نیازمند حمایت، کمک و مشورت دوستان برای بهبود چهره فرهنگی استان گلستان هستیم.

وی، به گستره رویش‌های انقلاب و فزونی روزافزون روحیات معنوی در کشور اشاره کرد و اذعان داشت: نیازمند تربیت نیروهای تخصصی در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی اعم از تربیت کودک، مشاجرات و اختلافات خانواده و زوجین، مسائل اعتقادی، مسائل فرق و اختلافات مذهبی، انحرافات اخلاقی، مسائل سیاسی و... می باشیم.

حجت الاسلام گرزین راه اندازی مرکز تعالی خانواده و تربیت کارشناس خانواده را از رویکردهای جدید سازمان تبلیغات استان گلستان دانست و یادآور شد: از کارشناسان فرهنگی، قرآنی و فعالان دانشی در حوزه فرق و ادیان تقاضا داریم تا ما را در اصلاح رویکردهای فرهنگ دینی استان یاری نمایند.

وی با اشاره به این که عزم مسئولین استان بر اصلاح زیرساخت ها و بهبود اوضاع اقتصادی، صنعتی، فرهنگی و اجتماعی کشور استوار است، خاطرنشان کرد: در دولت گذشته، اوضاع بد و مشکلات اقتصادی به دستمایه‌ای برای لجن مالی بودجه نهادهای فرهنگی تبدیل شده بود.

حجت الاسلام گرزین در بخش پایانی سخنان خود، تصریح کرد: همواره نیازمند همکاری طلاب و دانشجویان نخبه استان در راهبردپردازی فرهنگی و ارائه راهکارهای عملیاتی برای بهبود اوضاع فرهنگی استان هستیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر