کد خبر: 121694
A

کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای کرمانشاه جایزه اش به «مولوی عبدالحمید» را پس گرفت

مولوی عبدالحمید امام جمعه زاهدان پیشتر در حمایت از نیروهای طالبان عنوان کرده بود که طالبان از نصرت خدا و حمایت مردمی برخوردار است.

کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای کرمانشاه جایزه اش به «مولوی عبدالحمید» را پس گرفت

به گزارش دیده بان ایران؛ کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای کرمانشاه جایزه حقوق بشری خود، تندیس مهر رابه واسطه حمایت‌های مولوی عبدالحمید از طالبان از او پس گرفت. این جایزه سال ۹۳به واسطه تلاش‌های عبدالحمید برای آزادی سربازان و تاکید بر برابری قومی و مذهبی به او اعطا شده بود. این خبر در کلاب خبرپارتی مطرح شد.

مولوی عبدالحمید امام جمعه زاهدان پیشتر در حمایت از نیروهای طالبان عنوان کرده بود که طالبان از نصرت خدا و حمایت مردمی برخوردار است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ عبدالحمید با تاکید بر این که طالبان کنونی مانند سابق نیستند و "از خودشان ظرفیت نشان داده‌اند" تصریح کرده بود که طالبان به گفته خودشان عفو عمومی اعلام کرده و گفته‌اند "با کسانی که با آنها جنگیده‌اند هم کار ندارند و دنبال قتل و کشتار و بی‌رحمی نیستند".

این در حالی است که بر خلاف این ادعا گزارش‌های زیادی درباره خشونت اسلامگرایان افراطی طالبان در مناطق اشغالی، به خصوص تعدی و تجاوز به زنان و دختران خردسال منتشر شده که دبیر کل سازمان ملل نیز به آن واکنش نشان داده است./ منبع: سایت دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر