کد خبر: 111147
A

بابک پاک نیا: برخی اخبار منتشر شده درباره امیر حسین مرادی دروغ است/ قاضی دستور اعزام موکلم به مرکز درمانی را صادر کرده/ وضعیت جسمی امیرحسین خوب نیست

بابک پاک‌نیا، حقوقدان و وکیل امیرحسین مرادی از زندانیان حوادث آبان ۹۸ ضمن تشریح وضعیت جسمانی این زندانی، اظهار داشت: از چهارشنبه(هفته گذشته) به بعد، روند بیماری این زندانی تشدید شده و هرچه بوده از این تاریخ به بعد بوده است. تصور ما هم این است که به دلیل وضعیت پوستی موکلم بوده که کار به اینجا رسیده است.

بابک پاک نیا: برخی اخبار منتشر شده درباره امیر حسین مرادی دروغ است/ قاضی دستور اعزام موکلم به مرکز درمانی را صادر کرده/ وضعیت جسمی امیرحسین خوب نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ بابک پاک‌نیا، حقوقدان و وکیل امیرحسین مرادی از زندانیان حوادث آبان ۹۸ ضمن تشریح وضعیت جسمانی این زندانی سیاسی، اظهار داشت: متاسفانه این روزها شاهد انتشار اخباری در رابطه با وضعیت امیرحسین هستیم که با پایه دروغ منتشر می‌شود. بنده، شخصا و حضورا روز چهارشنبه هفته گذشته با موکلم صحبت کرده و جویای وضعیت او شدم.

وی افزود: از او پرسیدم که آیا داروها در اختیار او قرار گرفته، گفت بله، پرسیدم که آیا آن‌ها را استفاده می‌کند؟ پاسخ مثبت داد و حتی گفت که تجویز و نسخه پزشک نیز در اختیار او قرار گرفته است. باز از او پرسیدم که آیا مورد ضرب و شتم قرار گرفته یا نه که پاسخ منفی داد و گفت که مشکلی ندارد. در واقع، امیرحسین از رفتار بازداشتگاه داخل پلیس آگاهی، کمی شکایت داشت، اما اینگونه نبود که بگوید من را شکنجه می‌کردند.

این وکیل دادگستری، ادامه داد: منتها پلیس هم گفت که بازداشتگاه داخل پلیس به مانند داخل زندان در اختیار سازمان زندان‌ها بوده و چیزی در اختیار ما نیست. من از امیرحسین پرسیدم که آیا در زمان بازجویی، تحت فشار قرار گرفته یا از او فیلمی گرفته‌اند که گفت؛ خیر. من هم به او گفتم که اگر بنا داشتند که از تو فیلمی بگیرند به هیچ عنوان حاضر با بازجویی نشو و بگو که تنها در صورتی حرف خواهم زد که هیچ دوربینی نباشد. موکلم هم گفت که هیچ دوربینی نبود و اگر هم بخواهند، دوربینی بیاورند، صحبت نخواهد کرد. 

وی، تصریح کرد: تنها چیزی که موکلم درباره وضعیت خود گفت؛ این بود که مشکل دوش گرفتن دارد و به همین جهت با ترشح پوست و عدم امکان تعویض لباس روبرو شده است. همان زمان هم گفتند که اگر پول داشته باشد، امکان تهیه لباس در زندان را دارد و بلافاصله به او پول دادیم تا به مقدار نیازش لباس تهیه کند.

پاک‌نیا، یادآور شد: این قول را دادند که پرونده امیرحسین مرادی را تکمیل کرده و بفرستند که همین طور هم شد و روز یکشنبه با تکمیل پرونده، امیرحسین به زندان اعزام شد. منتها آنچه که من اطلاع دارم، موکلم در حال حاضر حال خوبی ندارد.

وکیل امیرحسین مرادی، همچنین بیان داشت: در رابطه با آن هم که عنوان شده از آگاهی داروهای موکلم را به او نمی‌دادند هم، دست کم در دیدار حضوری که با او داشتم، هیچ کلامی در این باره مطرح نکرد و منشا این خبر من، خود امیرحسین بوده است. از چهارشنبه(هفته گذشته) به بعد، روند بیماری تشدید شده و هرچه بوده از این تاریخ به بعد بوده است. تصور ما هم این است که به دلیل وضعیت پوستی موکلم بوده که کار به اینجا رسیده است. والا تا روز چهارشنبه باز هم تاکید می‌کنم که خود امیرحسین به من گفت که داروها در اختیارم بوده و از آن استفاده می‌کنم.

 

قاضی دستور اعزام موکلم به مرکز درمانی را صادر کرده

 

وی افزود: دوست امیرحسین الان با من تماس گرفت و گفت که دستور اعزام به مرکز درمانی واصل شده است. دستور اعزام به زندان را ما با ارائه درخواست و مستندات پزشکی از قاضی گرفتیم. قاضی همین دستور را روز گذشته(دوشنبه) با فکس به زندان ارسال کرد. در آخرین تماسی که با دوست امیرحسین داشتم، گفت که این دستور به زندان رسیده و بهداری گفته که این نامه قاضی، هنوز از سوی زندان به آن‌ها واصل نشده و اگر این نامه برسد، فورا او را اعزام خواهند کرد.

 

وضعیت جسمی امیرحسین خوب نیست

 

این وکیل دادگستری، همچنین در ادامه با اشاره به فراهم بودن داروها برای امیرحسین مرادی، تاکید داشت: من، شخصا به همراه مادر موکلم قرص‌های امیرحسین را به پلیس تحویل دادم. موکل من شرایط نگهداری خاصی داشته و اگر به طور مرتب و روزانه استحمام نکند، پوست او ترشح کرده و بدنش دچار زخم خواهد شد.

وی در پایان نیز، اضافه کرد: به هر حال، همانطور که گفتم، روز چهارشنبه در ملاقاتی که با موکلم داشتم، گفت که داروهایی را که ما به پلیس تحویل دادیم را در اختیارش قرار داده‌اند و مصرف می‌کند. با این همه، وضعیت جسمی امیرحسین خوب نیست و امیدواریم تا با اعزام او به مرکز درمانی، هرچه سریع‌تر به حال او رسیدگی شود./ امتداد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر