ورود شورای عالی امنیت ملی به قرارداد شهرداری با چین/ اتوبوس حادثه میدان شهدا دچار مشکل فنی نبود + فیلم
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از ورود شورای عالی امنیت ملی به قرارداد ۲.۱ میلیارد یورویی شهرداری با شرکتهای چینی برای واردات تجهیزات حملونقل عمومی خبر داد و گفت: بررسیهای کمیته فنی سازمان آتشنشانی و کمیته فنی پلیس راهور تهران، این اتوبوس به لحاظ فنی هیچ مشکلی نداشته و گواهیهای مربوطه برای تردد را نیز داشته است. البته طول عمر این اتوبوس بیش از ۱۳ سال بود.
![ورود شورای عالی امنیت ملی به قرارداد شهرداری با چین/ اتوبوس حادثه میدان شهدا دچار مشکل فنی نبود + فیلم](https://cdn.didbaniran.ir/thumbnail/NWtxT5Mh3cS2/fUQ4pqCksNO-W7mJ87HQnq6TSFPk9zFFcyvzdIkhy21kx29E9nmhjIv4cNprBo2zKTmMYdp5wb7AleQNFGO5UiPgCHyAF45aoVWSSBSI2Cb94yn-VZfnJDnO0M2bQWNpx_xgmv2-h8AyLpxvcWMIczb8QFZ2Ugf8GN4UtmoBsyurMATIt0c3vkXAonTkXlsJNSND7we9RNs,/%D9%85%D9%87%D8%AF%DB%8C+%D8%B9%D9%84%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D9%87.jpg)
به گزارش خبرنگار دیدهبان ایران، امروز (یکشنبه ۱۱ آذر) مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در صحن علنی شورای شهر حضور یافت تا به موضوع افزایش بدهیهای این شرکت رسیدگی شود.
او در حاشیه این جلسه در پاسخ سوال دیدهبان ایران درباره اختلاف نظر شهرداری تهران و سازمان بازرسی کل کشور در مورد قرارداد ۲.۱ میلیارد یورویی واردات تجهیزات حملونقل عمومی از قبیل اتوبوس برقی، تاکسی برقی، موتورسیکلت برقی و تاکسیهای وَن، گفت: این مشکلات حل شده و مصوبه شورای عالی امنیت ملی نیز آمده است که همه دستگاههای اجرایی و نظارتی به شهر تهران کمک کنند تا موضوع اتوبوسها حل شود و اتوبوسهای برقی خریداری شود و مشکلات مربوطه حل شود.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران همچنین در پاسخ به سوالی درباره اتوبوسهای گازسوز (CNG) که مخزن آنها مورد اخطار دستگاههای نظارتی قرار گرفته است، اظهار داشت: عمده اتوبوسهای گازسوزی که در شهر تهران فعالیت میکنند، متعلق به بخش خصوصی هستند. ما طبق اخطار دستگاههای نظارتی، ابلاغهای لازم را به صورت مکتوب به شرکتهای خصوصی اعلام کردهایم.
علیزاده ادامه داد: برای اتوبوسهای گازسوز خود شهرداری که تعداد آنها تنها ۱۰ تا ۱۲ دستگاه است نیز قراردادی را با یکی از شرکتهای وابسته به سازمان ملی استاندارد منعقد کردهایم تا بر اتوبوسهای ما نیز نظارت کند که خدای ناکرده اتفاقی نیفتد. البته اتوبوسهای گازسوز رفتهرفته در حال خارج شدن از رده هستند.
او درباره حادثهای که اخیرا برای یکی از اتوبوسهای گازسوز در میدان شهدا رخ داد نیز توضیح داد: اتوبوسی که در میدان شهدا دچار حادثه شد، متعلق به یکی از شرکتهای بخش خصوصی بود. بررسیهای کمیته فنی سازمان آتشنشانی و کمیته فنی پلیس راهور تهران، این اتوبوس به لحاظ فنی هیچ مشکلی نداشته و گواهیهای مربوطه برای تردد را نیز داشته است. البته طول عمر این اتوبوس بیش از ۱۳ سال بود که متاسفانه این حادثه برایش رخ داد.
گفتنی است، روز ۶ آبان ۱۴۰۳، یک اتوبوس که در مسیر غرب به شرق خیابان مجاهدین اسلام قبل از میدان شهدا در حال حرکت بود، ابتدا با قسمت عقب یک دستگاه سواری پراید برخورد کرد و در ادامه، با توجه به این که راننده قادر به کنترل وسیله نقلیه نبود، به سه دستگاه موتورسیکلت و همچنین چهار دستگاه سواری که در حاشیه خیابان مجاهدین اسلام پارک بودهاند، برخورد کرد. این اتوبوس در نهایت با جدول وسط خیابان برخورد کرد و داخل فضای سبز میدان شهدا متوقف شد.
طبق اعلام پلیس راهور تهران، در این حادثه متاسفانه یک نفر فوت شد و ۸ نفر مصدوم شدند.
منبع: دیدهبان ایران