کد خبر: 201557
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۶ مهر ۱۳۵۰؛

پلیس تهران برای کنترل ترافیک از هلی کوپتر استفاده کرد

پیشنهاد خلعتبری وزیر خارجه ایران در مجمع عمومی سازمان‌ ملل متحد مبنی بر غیر اتمی شدن خاورمیانه و حمله ایران به سیاست منفی اسرائیل، تیتر یک شماره امروز سه شنبه ۶ مهر سال ۱۳۵۰ روزنامه ۲۴ صفخه ای اطلاعات است. وزیر خارجه ایران اخطار کرده با روشی که اسرائیل در پیش گرفته از مصر نمی‌توان انتظار داشت آتش بس را بطور نامحدود ادامه داد. اطلاعات خبر داده نطق مهم خلعتبری در مجمع عمومی سازمان ملل توجه محافل سیاسی جهان‌ را جلب کرد.

 پلیس تهران برای کنترل ترافیک از هلی کوپتر استفاده کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ پیشنهاد خلعتبری وزیر خارجه ایران در مجمع عمومی سازمان‌ ملل متحد مبنی بر غیر اتمی شدن خاورمیانه و حمله ایران به سیاست منفی اسرائیل، تیتر یک شماره امروز سه شنبه ۶ مهر سال ۱۳۵۰ روزنامه ۲۴ صفخه ای اطلاعات است. وزیر خارجه ایران اخطار کرده با روشی که اسرائیل در پیش گرفته از مصر نمی‌توان انتظار داشت آتش بس را بطور نامحدود ادامه داد. اطلاعات خبر داده نطق مهم خلعتبری در مجمع عمومی سازمان ملل توجه محافل سیاسی جهان‌ را جلب کرد.

گزارش خبرنگار اعزامی اطلاعات به چین مبنی بر اینکه ده میلیون مسلمان در چین کمونیست چگونه بسر می برند تیتر دیگر آن است.

IMG_20240927_081323_166

عکس یک‌ روزنامه هم به افتتاح کشتی حامل واگن‌های مسافربری از روی دریاچه وان ترکیه توسط محمد رضا شاه پهلوی و رئیس جمهوری ترکیه اختصاص دارد.

از سوی دیگر ارتش ترکیه به سیاستمداران این کشور هشدار داده و فرمانده نیروی هوایی از پارلمان این کشور خواسته قوانین اصلاحات اقتصادی و اجتماعی را فورا تصویب کند.

اما خبری با عنوان زیر نظر گرفته شدن  ترافیک تهران توسط چهار هلی کوپتر شهربانی سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" ماست که متن خبر فوق به شرح زیر می باشد؛

پیش از ظهر امروز هلیکوپترهای شهربانی برای نخستین بار ترافیک تهران را زیر نظر قرار دادند.

از این پس از چهار هلی کوپتر برای نظارت بر ترافیک تهران استفاده خواهد شد.

از هلی کوپترهای شهربانی برای دستگیری و تعقیب بزهکاران نیز استفاده می‌شود. هلی کوپترها بر فراز خیابانها پرواز خواهد کرد و در رفع مشکلات ترافیک به افسران راهنمایی کمک خواهند کرد. یعنی هر جا که خیابان بند آمده باشد یا تصادفی روی داده باشد با بی سیم جریان را به نزدیکترین پاسگاه و یا اتومبیل گشت راهنمایی اطلاع خواهند داد تا سریعا نسبت به رفع مشکل اقدام کنند.

خبرنگار ما که امروز دو ساعت با یکی از هلی کوپترهای شهربانی بر فراز خیابان‌های پایتخت پرواز کرد، گزارش داده است از داخل هلی کوپتر به خوبی می‌توان خیابان‌های شهر را کنترل کرد زیرا هلی کوپتر وسیله ای است که می‌تواند با هر سرعتی که خلبان بخواهد پرواز کند و حتی در آسمان متوقف شود و ارتفاع خود را به کمترین مقدار برساند. در طول پرواز جزئیات رفت و آمد زیر نظر ما بود.

IMG_20240927_081322_484

از داخل هلی کوپتر از تخلفات راهنمایی می‌شود جلوگیری کرد و از اتومبیل‌ها و خیابان‌ها عکسبرداری کرد. هلی کوپترهای شهربانی به رنگ‌ سیاه و سفید رنگ آمیزی شده اند و خلبانی آنها را افسران شهربانی بر عهده دارند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر