کد خبر: 201463
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۵ مهر ۱۳۵۶؛

ماجرای بمب گذاری در هواپیماهای مسافری ایران چه بود؟

۴۷ سال پیش در چنین روزی؛ ۵مهر سال ۱۳۵۶ روزنامه اطلاعات، در تیتر یک خود طرز تعیین شدن میزان و نحوه اجاره خانه های خالی خبر داده که اجاره سالانه ملک معادل ۱۲ تا ۱۵ درصد بهای عادلانه آن خواهد شد. سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" به خبری با عنوان اخطار بمب در هواپیماهای مسافری ایران اختصاص دارد

ماجرای بمب گذاری در هواپیماهای مسافری ایران چه بود؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سه شنبه ۵ مهر سال ۱۳۵۶ است. روزنامه اطلاعات در چنین روزی، در تیتر یک خود طرز تعیین شدن میزان و نحوه اجاره خانه های خالی خبر داده که اجاره سالانه ملک معادل ۱۲ تا ۱۵ درصد بهای عادلانه آن خواهد شد.

اخطار رئیس اتاق اصناف تیتر دیگر آن است که گفته است مبارزه با گرانفروشی با شدت بیشتر ادامه خواهد یافت و عوامل گرانفروش را سرکوب می کنیم.

پلیس راهنمایی و رانندگی تهران هم خبر داده که درباره ترافیک تهران و جاده ها از مردم نظر خواهی می کنیم و پاکت شکایت و اظهارنظر بین مردم پخش می‌شود.

گویا چراغ چشمک زن در خیابان‌ها از امروز حذف شد. و از ساعت ۸ شب فردا راه هراز بسته می‌شود.

خبرهای دیگر هم اینکه گذراندن ۲ کلاس در یکسال آزاد شد و امسال زائران حج ۱۳ استان از تهران به عربستان می روند.

اما سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" به خبری با عنوان اخطار غیر واقعی بمب در هواپیمای مسافری ایران اختصاص دارد که متن خبر فوق به شرح زیر می باشد؛

IMG_20240926_081435_507

رم - رویتر؛

منابع آگاه فرودگاه رم اظهار داشتند امروز یک هواپیمای خطوط هوایی ایران که از لندن به تهران پرواز می کرد بدنبال دریافت یک اخطار غیر واقعی دائر بر اینکه بمبی در داخل هواپیما کار گذارده شده اجبارا در فرودگاه رم فرود آمد.

۷۲ مسافر و ۸ خدمه هواپیمای بوئینگ ایران ایر در فرودگاه فیومی کینو رم از طریق راهروهای خروج اضطراری، هواپیما را ترک گفتند. پس از جستجو ماموران امنیتی، بمبی در داخل هواپیما پیدا نکردند. این‌ منابع اظهار داشتند هواپیمای مزبور در لندن پیامی دریافت داشت مبنی بر اینکه در داخل هواپیما، بمب کار گذارده شده است.

IMG_20240926_081435_668

تایید در تهران:

امروز هواپیمایی ملی ایران در مورد فرود اجباری دو هواپیمای جت مسافربری هما در فرودگاه‌های آتن و رم توضیح داد‌.

بعلت اطلاع فرودگاه آتن به دو هواپیمای شرکت هواپیمایی ملی ایران مبنی بر احتمال  وجود بمب در این دو هواپیما، پرواز ۷۱۹ هواپیمایی ملی ایران در فرودگاه آتن و پرواز ۷۵۴ در فرودگاه رم فرود اجباری کردند.

پرواز ۷۱۹ که از تهران به آتن و وین می رفت پس از بررسی کامل در آتن و یقین بر اینکه بمبی در هواپیما وجود ندارد به مقصد وین حرکت کرد.

پرواز ۷۵۴ نیز بخاطر نزدیک بودن به فرودگاه رم در این فرودگاه توقف کرد و ماموران، بازرسی از هواپیما را شروع کردند و معلوم شد در آن نیز بمب وجود ندارد. این پرواز نیز پس از بازرسی کامل به مقصد آتن - آبادان- تهران حرکت کرد و ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه بعدازظهر امروز به تهران می رسد.

IMG_20240926_081435_391

سخنگوی شرکت هواپیمایی ملی ایران یادآور شد که حال کلیه مسافران پرواز ۷۵۴ خوب است و از همگی در فرودگاه رم پذیرایی به عمل آمده است.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر