کد خبر: 201359
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۴ مهر ۱۳۵۰؛

افتتاح خط آهن ایران- اروپا

اخراج دیپلمات‌های روسی از انگلیس در پی کشف یک شبکه جاسوسی شوروی در این کشور که آنچه اطلاعات آنرا عشق یک زن زیبا خوانده که سبب برملا شدنش شده و روابط شوروی و انگلیس را بشدت تیره کرده و شوروی این اخراج را آغاز جنگ سرد خوانده است. خبرنگار اعزامی اطلاعات هم از چین کمونیست گزارشی اختصاصی تهیه کرده و برای این روزنامه ارسال کرده است که چین را زیبا، نظیف و پرتحرک خوانده است که از مینی و ماکسی در آن خبری نیست! محمدرضا پهلوی هم دو سد جدید را در مهاباد و میاندوآب افتتاح کردند. گویا روی سد ارس یک سد جدید احداث می‌شود امروز دو قطار مسافری از ایستگاه تهران در خط آهن ایران - اروپا حرکت کردند. قطار اول که بصورت پیشرو قطار سلطنتی حرکت می کند در ساعت ۱۱ از ایستگاه تهران خارج گردید. با این قطار خبرنگاران و ماموران تشریفات انجام افتتاح راه آهن ایران- اروپا به استان وان واقع در ترکیه رفتند بدنبال قطار پیشرو در ساعت ۱۲ و ۱۵ دقیقه قطار سلطنتی از ایستگاه حرکت کرد. قطارهای پیشرو و سلطنتی ایران بامداد فردا به ایستگاه رازی واقع در مرز قطور بین ایران و ترکیه خواهند رسید

افتتاح خط آهن ایران- اروپا

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اخراج دیپلمات‌های روسی از انگلیس در پی کشف یک شبکه جاسوسی شوروی در این کشور که آنچه اطلاعات آنرا عشق یک زن زیبا خوانده که سبب برملا شدنش شده و روابط شوروی و انگلیس را بشدت تیره کرده و شوروی این اخراج را آغاز جنگ سرد خوانده است. خبرگزاری تاس شوروی هم اعلام کرده هدف انگلیس از اخراج دیپلمات‌های شوروی جلوگیری از استقرار صلح در اروپا و مسموم کردن محیط سیاسی جهان است. مبارزه با شعبه های جاسوسی شوروی در سراسر اروپای غربی هم آغاز شده است.

IMG_20240925_073508_398

خبرنگار اعزامی اطلاعات هم از چین کمونیست گزارشی اختصاصی تهیه کرده و برای این روزنامه ارسال کرده است که چین را زیبا، نظیف و پرتحرک خوانده است که از مینی و ماکسی در آن خبری نیست!

خبر دیگر اینکه امتحانات استخدام دولتی به چهار گروه تقسیم شد و محمدرضا پهلوی هم دو سد جدید را در مهاباد و میاندوآب افتتاح کردند. گویا روی سد ارس یک سد جدید احداث می‌شود و شاه از نتایج همکاری‌های ایران و شوروی در این زمینه اظهار رضایت کرده است.

اما آغاز حرکت اولین قطار مسافربری ایران به اروپا از روز پنجشنبه همین هفته یکی از تیترهای صفحه اول اطلاعات امروز است که متن این خبر به شرح زیر می باشد؛

IMG_20240925_073507_698

امروز دو قطار مسافری از ایستگاه تهران در خط آهن ایران - اروپا حرکت کردند. قطار اول که بصورت پیشرو قطار سلطنتی حرکت می کند در ساعت ۱۱ از ایستگاه تهران خارج گردید. با این قطار خبرنگاران و ماموران تشریفات انجام افتتاح راه آهن ایران- اروپا به استان وان واقع در ترکیه رفتند بدنبال قطار پیشرو در ساعت ۱۲ و ۱۵ دقیقه قطار سلطنتی از ایستگاه حرکت کرد.

قطارهای پیشرو و سلطنتی ایران بامداد فردا به ایستگاه رازی واقع در مرز قطور بین ایران و ترکیه خواهند رسید و در ساعت ۱۱ و ۲۰ دقیقه فردا اولین قطار ایران از مرز بسوی شهر وان که در کنار دریاچه وان قرار دارد حرکت خواهند کرد‌.

بعدازظهر فردا هم اولین قطار اروپا به مقصد ایران از شهر آنکارا بسوی تهران حرکت خواهد کرد. این قطار روز چهارشنبه به تهران می رسد و در روز پنجشنبه اولین قطار مسافربری ایران به مقصد اروپا از ایستگاه تهران حرکت خواهد کرد.

فاصله ایستگاه رازی ایران تا شهر وان ۱۱۶ کیلومتر است و این فاصله را قطار ایران در چند ساعت طی خواهد کرد.

IMG_20240925_073507_909

اداره بهره برداری راه آهن امروز اعلام کرد که با این قطار ۱۷ مسافر به مقصد خارج از ایران حرکت خواهند کرد و مانده مسافران تعداد کسانی هستند که به آذربایجان و زنجان می روند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر