کد خبر: 195539
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۳ مرداد ۱۳۵۸:

آرایش زنان بوسیله مردان و بالعکس ممنوع شد

روزنامه اطلاعات ۴۵ سال قبل امروز شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۵۸ بخشنامه شرایط جدید آرایشگاه ها را منتشر کرد. کمیته امور صنفی امام خمینی با صدور بخشنامه ای به کلیه آرایشگاههای زنانه و مردانه اخطار کرد: چون در شرع مقدس اسلام و حکومت اسلامی، آرایش و ارائه خدمات توسط آقایان به بانوان و یا خدمات خانم ها به آقایان عملی خلاف و حرام است

آرایش زنان بوسیله مردان و بالعکس ممنوع شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آخرین نتایج شمارش آراء انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسی که با اعتراض چند گروه سیاسی به نحوه برگزاری آن همراه بود، عنوان تیتر یک رورنامه اطلاعات ۴۵ سال قبل امروز شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۵۸ است. موافقت آمریکا با تمدید مدت اقامت ایرانیان در آن کشور و دگرگون شدن سیستم قضایی کشور در آینده نزدیک و شرایط و نحوه چگونگی ورود به موسسات آموزش عالی در سراسر کشور در کنار خبر اخطار آیت الله طالقانی در مورد عاملان وقایع ترکمن صحرا، کردستان و جنوب از دیگر خبرهای مهم این شماره روزنامه عصرگاهی محسوب می شوند. اما چاپ خبری کوتاه و مهم در صفحه آخر این نسخه ۱۲ صفحه ای روزنامه درباره شرایط جدید کار آرایشگران بدستور کمیته امور صنفی امام هم جالب توجه است که متن کامل خبر، برای مروری مجدد، عینا منتشر میشود.

IMG_20240803_210823_358

کمیته امور صنفی امام خمینی با صدور بخشنامه ای به کلیه آرایشگاههای زنانه و مردانه اخطار کرد: چون در شرع مقدس اسلام و حکومت اسلامی، آرایش و ارائه خدمات توسط آقایان به بانوان و یا خدمات خانم ها به آقایان عملی خلاف و حرام است.

IMG_20220804_074423_805

لذا بدینوسیله اعلام‌ میشود اینگونه واحدهای صنفی ترتیبی اتخاذ نمایند که موازین شرعی رعایت شود و از انجام آرایش آقایان توسط بانوان و یا بانوان توسط آقایان که خلاف شرع مقدس اسلام است خودداری نمایند. در غیر اینصورت با مشاهده هر گونه فعالیت خلاف شرع، ناچارا بوسیله مراجع ذیصلاح از کار خلاف آنان جلوگیری میشود. 

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر