کد خبر: 194321
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۳ مرداد ۱۳۵۶؛

ضوابط واگذاری کوپن تریاک به معتادان تغییر کرد/کوپن تریاک کمتر از ۵۰ ساله ها تمدید نمی‌شود.

صفحه اول روزنامه اطلاعات روز دوشنبه ۳ مرداد سال ۱۳۵۶ را مشاهده می نمایید. تیتر یک امروز روزنامه اختصاص دارد به جدول جدید پرداخت سود ویژه کارگران و مواردی که موجب افزایش یا کاهش این سود می شود. این روزنامه اضافه کرده با فرمولی که در اطلاعات امروز چاپ‌ شده میتوانید میزان سود ویژه خود را حساب کنید. این جریده در خبری دیگر از ادغام ۱۱۱۱ دکان قصابی در ۸۰ فروشگاه مواد پروتئینی تهران تیتر دارد که این تعداد دکانها برچیده خواهند شد‌

ضوابط واگذاری کوپن تریاک به معتادان تغییر کرد/کوپن تریاک کمتر از ۵۰ ساله ها تمدید نمی‌شود.

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحه اول روزنامه اطلاعات روز دوشنبه ۳ مرداد سال ۱۳۵۶ را مشاهده می نمایید. تیتر یک امروز روزنامه اختصاص دارد به جدول جدید پرداخت سود ویژه کارگران و مواردی که موجب افزایش یا کاهش این سود می شود. این روزنامه اضافه کرده با فرمولی که در اطلاعات امروز چاپ‌ شده میتوانید میزان سود ویژه خود را حساب کنید.

این جریده در خبری دیگر از ادغام ۱۱۱۱ دکان قصابی در ۸۰ فروشگاه مواد پروتئینی تهران تیتر دارد که این تعداد دکانها برچیده خواهند شد‌.

هوشنگ انصاری هماهنگ کننده جناح سازنده در حزب رستاخیز هم بیان داشته که آزادی بیان و آزادی فکر حق مسلم مردم است و در تیتری دیگر از مقررات پرداخت وام تحصیلی و مسکن به دانشجویان خبر داده و اسامی پیمانکارانی که در لیست سیاه قرار گرفتند را منتشر کرده است. تیتر خبر خارجی این صفحه هم به سرنگونی ۱۵ جنگنده مصری توسط لیبی و منهدم کردن بزرگترین پایگاه موشکی لیبی توسط مصر اختصاص یافته است.

IMG_20240724_074047_157

کوپن تریاک کمتر از ۵۰ ساله ها تمدید نمی‌شود. این تیتر که در صفحه اول روزنامه مشاهده می‌شود و متن آن در صفحه آخر روزنامه چاپ شده، متن گزارش آن را در دیدبان تاریخ می خوانیم؛

ضوابط دادن کوپن های تریاک به معتادان تغییر کرد و به حداقل سن مجاز برای دریافت کوپن تریاک، یکسال افزوده شد و بدین ترتیب حداقل سنی که برای دادن کوپن تریاک در نظر گرفته شده از ۶۰ سال به ۶۱ سال افزایش یافت.

همچنین کوپنهای معتادان که سن آنها کمتر از ۵۰ سال است دیگر تمدید نمی‌شود و به آنها تریاک تحویل نخواهد شد.

دکتر شیخ الاسلام‌ زاده وزیر بهداری و بهزیستی در یک گفتگوی مطبوعاتی هنگام‌ افتتاح مرکز درمان سرپایی معتادان در ونک ضمن اعلام مطلب فوق گفت،  هر سال یکسال به حداقل سن مجاز برای دریافت کوپن تریاک افزوده می‌شود و بدین ترتیب دهسال دیگر حداقل سن معتادانی که ممکن است به آنها کوپن داده شود به ۷۰ سال خواهد رسید و بالاخره روزی خواهد رسید که تحویل تریاک به معتادان به کلی قطع خواهد شد.

وزیر بهداری اضافه کرد؛ چنین روشی ممکن است بازار قاچاق تریاک را گرم‌تر کند ولی پلیس نیز بر جدیت خود در راه مبارزه با قاچاق خواهد افزود و در مقابل، مرکز درمان سرپایی معتادان نیز همه گونه خدمات درمانی به معتادان ارائه می دهد تا به ترک اعتیاد بپردازند.

IMG_20240724_074047_548

وی سپس افزود، با توجه به اهمیتی که این وزارتخانه برای درمان معتادان قائل است حداکثر کوشش خود را برای جلب معتادان و درمان آنها بکار خواهد برد.

دکتر شیخ الاسلام زاده وزیر بهداری و بهزیستی در پایان شایعه معرفی معتادان را تکذیب کرد و افزود؛ معتادان نه تنها معرفی نمی‌شوند بلکه هر چه بیشتر مورد حمایت قرار می گیرند. زیرا در کار درمان و بخصوص درمان معتادان بیش از هر چیز جنبه های اخلاقی مطرح است و این وزارتخانه آنان را به هیچ وجه معرفی نخواهد کرد بلکه پزشکان در حفظ اسرار معتادان هر چه بیشتر دقت بعمل می آورند.

IMG_20240724_074047_349

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر