کد خبر: 194025
A

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی: دفتر پزشکیان از ما درخواست معرفی افراد برای کابینه کرده است

حسین انواری، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی دفتر آقای پزشکیان ای با همه احزاب از جمله موتلفه مکاتبه کرد و درباره کابینه نظر خواستند؛ منتها بعد قرار است افراد پیشنهادی در شورای راهبردی انتقال دولت ارزیابی شوند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی: دفتر پزشکیان از ما درخواست معرفی افراد برای کابینه کرده است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ 9 مردادماه روز تحلیف مسعود پزشکیان است و به نظر می رسد او در همان روز فهرست وزرای پیشنهادی‌اش را تقدیم مجلس می کند. برخی دولت چهاردهم را فراجناحی و برخی دیگر آن را ادامه دولت حسن روحانی می خوانند. هرچند محمدجواد ظریف اعلام کرد «دولت چهاردهم ملی خواهد بود نه ائتلافی» اما ابهامات زیادی درباره چارچوب ها و ویژگی های دولت ملی وجود دارد.

حسین انواری، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره میزان شباهت دولت مسعود پزشکیان به دولت های قبلی گفت: دولت چهاردهم شبیه هیچ کدام از دولت‌های قبلی نخواهد بود. منتظریم این هندوانه دربسته برش بخورد تا ببینیم چه از آن در می آید. البته انصافا مواضع آقای پزشکیان خوب ارزیابی می شود، اگر همین مواضع شکل عملیاتی به خود بگیرد خیلی لذت بخش و مطلوب خواهد بود.

وی درباره نظرخواهی مسعود پزشکیان از نهادهای مدنی فعال در حوزه های مختلف برای معرفی نیروهای کارآمد افزود: دفتر آقای پزشکیان ای با همه احزاب از جمله موتلفه مکاتبه کرد و درباره کابینه نظر خواستند؛ منتها بعد قرار است افراد پیشنهادی در شورای راهبردی انتقال دولت ارزیابی شوند.

این فعال سیاسی اظهار کرد: ابهام دیگر درباره چارچوب تعریفی برای «دولت ملی» است چون معنای این اصطلاح نیز زیاد برای ما مفهوم نیست. براساس صحبت های مطرح شده، قرار است دولت ملی تشکیل شود اما این دولت ائتلافی نخواهد بود بنابراین معتقدم این واژه نیز نیاز به ترجمان جدید دارد تا مشخص شود چه مشخصاتی برای تشکیل این دولت مدنظر است که احزاب براساس آن گزینه هایی را پیشنهاد دهند.

وی ادامه داد: هرچند اصول 18 گانه‌ای برای انتخاب اعضای کابینه تعریف شده است اما درخواست از احزاب برای معرفی افراد پیشنهادی وقتی اهداف و چارچوب های تشکیل دولت ملی روشن نیست، بیشتر یک اقدام سرکاری و نمایشی به نظر می رسد. ضمن آنکه چه مرجعی می خواهد افراد پیشنهاد شده احزاب را با اصول 18 گانه تطبیق دهد؟ معتقدیم شورای راهبردی ترکیب مناسبی ندارد چون برخی اعضای آن شورا با اصل نظام و اسلام در زاویه هستند.

انواری درباره تصمیم موتلفه برای نوع پاسخ به درخواست کتبی دفتر رئیس جمهور منتخب گفت: شورای مرکزی موتلفه سئوالاتی درباره معرفی افراد به آقای پزشکیان داشت بنابراین از دبیرکل خواسته شد با آقای پزشکیان ملاقات کند تا شفاف سازی شود که در چه چارچوب و قالبی ما افرادی را به رئیس جمهور منتخب معرفی کنیم.

منبع: نامه نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر