کد خبر: 193836
A

کارشناسان تغذیه: بستنی به طرز شگفت‌انگیزی برای سلامتی مفید است

کارشناسان تغذیه طی یک پژوهش جدید خبر خوبی را به دوستداران بستنی دادند که نتایج آن تایید شده است. طبق این پژوهش جدید، یک وعده بستنی تهیه شده از شیر، می‌تواند منبع خوبی از کلسیم باشد و در حفظ استحکام استخوان‌ها و ماهیچه‌ها نقش مهمی را ایفا کند.

کارشناسان تغذیه: بستنی به طرز شگفت‌انگیزی برای سلامتی مفید است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  کارشناسان تغذیه طی یک پژوهش جدید خبر خوبی را به دوستداران بستنی دادند که نتایج آن تایید شده است.

طبق این پژوهش جدید، یک وعده بستنی تهیه شده از شیر، می‌تواند منبع خوبی از کلسیم باشد و در حفظ استحکام استخوان‌ها و ماهیچه‌ها نقش مهمی را ایفا کند.

پروتئینی مانند تخم مرغ فراهم می‌کند

به گزارش روزنامه بریتانیایی «دیلی میل»، در یک پژوهش بهداشتی جدید در بریتانیا آمده است که برخی از انواع بستنی در هر وعده حدود شش گرم پروتئین دارند که همان مقداری است که در یک تخم مرغ وجود دارد.

این گزارش اضافه کرد که ترکیب پروتئین با سطوح متوسط چربی باعث کند شدن ترشح قند در خون می‌شود و از افزایش شدید گلوکز خون مرتبط با دیابت جلوگیری می‌کند.

این گزارش همچنین با تاکید بر اینکه برخی از انواع دیگر شیرینی‌ها فاقد چربی یا تقریباً هیچ پروتئین یا فیبر هستند، خاطرنشان کرد: «این سه عنصر به تاخیر در جذب کربوهیدرات‌ها در خون کمک می کند. بنابراین مصرف آنها به مرور زمان می تواند منجر به افزایش مکرر قند خون و در نهایت می تواند باعث دیابت نوع 2 و بیماری قلبی شود.»

 

کارشناسان همچنین مصرف مقادیر مناسب بستنی را در حد میانه توصیه کردند و می‌گویند یک وعده (دو سوم فنجان) می‌تواند حاوی نصف مقدار لازم چربی اشباع شده برای بزرگسالان در کل روز باشد.

 

افزایش قند خون ناشی از مصرف بستنی ممکن است کمتر از خوردن سایر انواع شیرینی باشد و میانه‌روی در خوردن بستنی راهی برای جلوگیری از این آسیب است.

 

برای بزرگسالان، یک وعده بستنی حاوی دو سوم مقدار توصیه شده روزانه قند است. بنابراین یک وعده یا کمی کمتر برای آنها باید کافی باشد.

 

مقادیر کافی از کلسیم

 

شلی بولز، متخصص تغذیه، گفته است که بستنی در مقایسه با سایر دسرهای کم مغذی، بهترین گزینه است. او اضافه کرد که یک وعده بستنی (دو سوم فنجان) حاوی حدود 12 درصد از مقدار توصیه شده روزانه کلسیم است.

 

به گفته بولز، کلسیم معمولاً یک ماده مغذی است که به اندازه کافی مصرف نمی‌شود، بنابراین خبر خوب این است که وقتی فردی تصمیم می گیرد از یک فنجان بستنی لذت ببرد، می تواند از مزایای تغذیه‌ای نیز برخوردار شود.

 

استفانی ونت زلودن، متخصص تغذیه نیز معتقد است که ترکیب چربی‌ها و پروتئین‌های متوسط، بستنی را به گزینه‌ای مناسب برای بیماران دیابتی تبدیل می‌کند.

 

او افزود ترکیب چربی‌ها، پروتئین‌ها و قند باعث کاهش افزایش قند خون می‌شود که می‌تواند هنگام خوردن شیرینی‌های کم چرب مانند شربت میوه رخ دهد.

 

منبع: العربیه

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر