کد خبر: 193628
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۹ تیر ۱۳۵۶؛

در ۳ نقطه از کوههای البرز مولد برق هیدرو الکتریک نصب می‌شود/ طرح تولید ۱۸۰۰ مگاوات برق

روزنامه اطلاعات روز چهارشنبه ۲۹ تیر سال ۱۳۵۶ تیتر اول خود را به نقل قولی از وزیر نیرو اختصاص داده است که گفته است مدت خاموشی برق کم‌ می‌شود.

در ۳ نقطه از کوههای البرز مولد برق هیدرو الکتریک نصب می‌شود/ طرح تولید ۱۸۰۰ مگاوات برق

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه اطلاعات روز چهارشنبه ۲۹ تیر سال ۱۳۵۶ تیتر اول خود را به نقل قولی از وزیر نیرو اختصاص داده است که گفته است مدت خاموشی برق کم‌ می‌شود. وی همچنین اعلام داشته ایران از شوروی و ترکیه برق می خرد و کاهش خاموشی بتدریج با کوشش ماموران و بکار افتادن واحد دوم‌ منجیل آغاز می‌شود.

این روزنامه در تیتری دیگر از مواج بودن دریا در روزهای آخر هفته نوشته و از تظاهرات مسلمانان آلمان بر علیه نمایش فیلم‌ پیامبر خبر داده که موجب متوقف شدن ادامه پخش آن شده است.

خبر دیگر اینکه به موجب طرحی که بگین به کارتر داده، اسرائیل سینا و جولان‌ را تخلیه می کند. و از دانشگاه آزاد خبر می رسد که از مرداد ماه، ۱۴۰۰ دانشجو خارج از کنکور در این دانشگاه پذیرفته می‌شوند. این روزنامه از گرمای بی سابقه در آمریکا که عده ای را به کشتن داده خبر داده و همچنین در شماره امروز خود، اسامی ۶۷ منطقه که از خاموشی مستثنی شده اند را چاپ‌ کرده است.

اما دو خبر عرضه خدمات جنبی در مدارس دولتی و نصب مولد برق در کوههای البرز دو سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" این شماره هستند که متن هر دو خبر به شرح زیر می باشد؛

در مدارس دولتی خدمات جنبی عرضه میشود

وزارت آموزش و پرورش اعلام‌ کرد در صورتی که اعضای انجمن خانه و مدرسه و اولیای دانش آموزان مدارس دولتی مایل باشند به دانش آموزان مدارس دولتی نیز خدمات جنبی عرضه می‌شود.

IMG_20240719_115645_771

هدف اصلی این تصمیم هماهنگ کردن مدارس دولتی و غیر دولتی و مدارس مشمول فرمان رایگان از جهت کیفیت خدماتی و آموزشی است تا از هجوم متقاضیان ثبت نام در مدارس پر آوازه کاسته شود.

استفاده از خدمات مذکور مطلقا اجباری نمی باشد و هزینه اینگونه خدمات با نظارت آموزش و پرورش و با نظر اولیای دانش آموزان تعیین خواهد شد که توسط اولیاء دانش آموزان پرداخت می‌شود.

یک مقام‌ مسئول در وزارت آموزش‌ و پرورش گفت در مدارس راهنمایی سراسر کشور نیز چنانچه دانش آموزان و اعضای انجمن خانه و مدرسه مایل باشند چنین خدماتی با توجه به امکانات آنها ارائه خواهد شد. بیشتر تقاضاها در زمینه خدمات جنبی مربوط به تدریس زبان خارجی، تهیه و گرم کردن غذا، دائر کردن سرویس رفت و آمد دانش آموزان می باشد.

با توجه به امکانات وزارت آموزش‌ و پرورش و برخورداری از کادر معلمان رشته هنر پیش بینی می‌شود علاوه بر خدمات فوق الذکر در صورت تمایل دانش‌آموزان و اولیای آنها کلاس تعلیم و موسیقی و نقاشی و نظایر آن نیز خارج از ساعات درس دائر می‌گردد.

در کوههای البرز مولد برق نصب می‌شود.

وزیر نیرو دیروز اعلام‌ کرد در ۳ نقطه از کوههای البرز مولد برق هیدرو الکتریک نصب می‌شود. این مولدها به ترتیب یک هزار، ۸۰۰ و ۷۰۰ مگاوات برق تولید خواهد کرد.

برای نصب این نیروگاه‌ها پنج نقطه در کوههای البرز انتخاب و مطالعات و بررسی هایی از سوی کارشناسان شروع شده است.

IMG_20240719_115646_035

همچنین برای تامین برق مورد نیاز کشور در کوتاه مدت خرید برق از کشورهای شوروی و ترکیه در دست بررسی است.

مذاکرات مربوط به خرید برق از شوروی انجام شده و پیش بینی می‌شود پس از طی مراحل نهایی این گفتگوها انتقال برق از منطقه سد ارس و ترکستان شوروی آغاز شود.

IMG_20240719_115645_439

وزیر نیرو در مورد نوسان مصرف برق در طول سال گفت؛ بررسی‌های وزارت نیرو نشان می دهد که مصرف برق در یک ماه تیر بیشتر از ماه‌های قبل و یا بعد از آن است و لذا پیش بینی شده است که با آغاز مردادماه مقدار مصرف برق کاسته شود.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر