کد خبر: 193380
A

نامه کمیسیون زنان بنیاد باران به پزشکیان؛ سهم ۳۰ درصدی زنان در مناصب مدیریتی را بدهید

کمیسیون زنان بنیاد باران در نامه ای خطاب به پزشکیان از رئیس جمهور منتخب خواست سهم ۳۰ درصدی زنان در مناصب مدیریتی را بدهد.

نامه کمیسیون زنان بنیاد باران به پزشکیان؛ سهم ۳۰ درصدی زنان در مناصب مدیریتی را بدهید

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ کمیسیون زنان بنیاد باران در نامه ای خطاب به پزشکیان از رئیس جمهور منتخب خواست سهم ۳۰ درصدی زنان در مناصب مدیریتی را بدهد. 

متن نامه بنیاد باران خطاب به پزشکیان در ذیل آمده است: 

به نام خداوند هستی بخش

جناب اقای دکتر پزشکیان

ریس جمهور منتخب ایران

با سلام و احترام و آرزوی توفیق

چنانچه به خوبی آگاهید مردم ایران در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در حالی پای صندوق های رای رفتند که سالهاست با انواع  و اقسام مشکلات و گرفتاری های متعدد دست به گریبان هستند و به رغم پاره ای از فشارهای اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و فرهنگی بخش بزرگی از آنها شما را به عنوان ریس جمهور انتخاب کردند.

مردم ایران با اعتماد به شما فارغ از هرنوع تفاوت قومی و مذهبی و جنسیتی به صحنه آمدند که امید و بهبود و اینده روشن را با شما تجربه کنند، در این میان زنانی که طی سه سال گذشته به دلایل مختلف تحت فشارهای متعدد اجتماعی و اقتصادی و سیاسی بودند ، صندوق رای را فرصتی برای گفتن و شنیدن و جستجوی راهی روشن انتخاب کردند؛

جناب ریس جمهور  منتخب، زنان ایران در بستر فرهنگی آمیخته از باورهای مذهبی و ملی تربیت یافته اند که توانمندی و اعتماد به نفس را امری موثر برای رفع مشکلات مبتلا به اجتماعی و اقتصادی و سیاسی می دانند ؛ آنان با اتکا به توانایی های خدادادی و بهره مندی از ظرفیت های انسانی قادرند شفقت ، دوستی ، مهر و تدبیر را در ظرف مدیریتی خود قرار دهند ! و برای رفع شکافها نگاهی از نوع آشتی ملی و گفتگوی ملی را در دستور کار خود قرار دهند . ازا ین رو لازم است با تسری این نگاه موارد زیر مورد توجه قرارگیرد:

- مشارکت زنان در عرصه تصمیم گیری کلان امری جدی،ضروری و الزامی است؛

- مسائل زنان ایرانی فارغ از هرنوع منطقه جغرافیایی و قومی و مذهبی در برخی موارد از اشتراک غیر قابل انکاری برخوردار است، لذا ضروری است امر بهداشت و آموزش و امنیت خانه برای آنها مورد توجه قرار گیرد.

- دختران جوان ایرانی که امروز بیش از نیمی از کرسی های دانشگاهی را در اختیار دارند درانتظار فرصتی های شغلی و امکان رشد و توسعه توانایی های خود هستند ،پس ایجاد فرصت های برابر برای اشتغال در بستر کار افرینی و جذب آنها در سازمانها ی خصوصی و دولتی ضروری است .

- دختران جوان ایرانی  در انتخاب سبک زندگی تحت فشارهای امنیتی و انتظامی دچار مشکلات عدیده خانوادگی و دلزدگی ها ی اجتماعی شده اند که می بایستی با نگاهی متفاوت برای آنها بستری برای آرامش اجتماعی و فردی درچشم انداز  احترام به حقوق و انتخاب فردی فراهم ساخت.

- مادران این سرزمین برای قوام ودوام خانواده نیازمند امنیت روحی و اجتماعی هستند و هر نوع خشونت خانگی اعم از زبانی و فیزیکی عاملی برای افول این استحکام است از این رو لازم است در اسرع وقت نسبت به قانون موثر برای نفی خشونت علیه زنان اقدامی عاجل صورت گیرد .

- زنانی که امروز به شمااعتمادکردند درکنار همان زنانی که در انتخابات شرکت نکردند ،یک خواسته مشخص دارند و آن باور هویت فردی و احترام به حق انتخاب آنها است.

لذا کمیسیون زنان باران ، با امید بر عزم شما به پایان حاشیه انگاری زنان در حوزه های  مختلفِ قدرت، خواهان ،اجرای وعده ها و برنامه های برزمین مانده و تغییر در سیاست گذاری و اجرا می باشد؛ همچنین این کمیسیون خواهان استفاده از تجربه موفق دولت ۱۲ در اختصاص سهم ۳۰ درصدی مناصب مدیریتی به زنان و  فراهم سازی ورود زنانِ شایسته به هیأتِ دولت، و کسب کرسیِ های وزارت، معاونت و ریاست سازمانها است.

امید است که دولت چهاردهم فرصت های مناسبی برای بهره مندی جامعه از توان زنان ایرانی را فراهم کند.

پیروز باشید

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر