کد خبر: 193088
A

تداوم بارش‌های تابستانه در کشور

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم رگبار و رعد و برق و پیش‌بینی باد شدید و گرد و خاک برای مناطق مستعد خبر داد.

تداوم بارش‌های تابستانه در کشور

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ صادق ضیائیان، رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، از تداوم رگبار و رعد و برق و پیش‌بینی باد شدید و گرد و خاک برای مناطق مستعد خبر داد و در این باره اظهار کرد: امروز در بعضی نقاط گیلان، اردبیل، غرب مازندران، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، شمال آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی در تهران و سمنان، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: این وضعیت دوشنبه در بعضی نقاط شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی و سه‌شنبه و چهارشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی و پنجشنبه در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی رخ خواهد داد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: طی دو روز آینده به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب شرایط برای رشد ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد در جنوب غرب فارس، ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و ارتفاعات هرمزگان فراهم است.

ضیائیان ادامه داد: طی پنج روز آینده در شرق و جنوب شرق به ویژه شمال سیستان و بلوچستان و شرق کرمان، شمال شرق دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از مرکز و جنوب غرب، در بعضی ساعات وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

او اضافه کرد: وضعیت کنونی هوای اهواز به‌عنوان گرم‌ترین مرکز استان کشور، صاف، کمی ابری، همراه با غبار صبحگاهی، در بعد از ظهر وزش باد با بیشینه دمای ۴۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود و وضعیت کنونی آسمان تهران، صاف تا قسمتی ابری، وزش باد و گاهی افزایش باد با بیشینه ۳۷ و کمینه ۲۶ درجه سانتی‌گراد است.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد با احتمال گرد و خاک با بیشینه ۴۰ و کمینه ۲۶ درجه سانتی‌گراد است و روز دوشنبه، صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد با احتمال گرد و خاک با بیشینه ۴۰ و کمینه ۲۴ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایمنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر