کد خبر: 192352
A
۲۵ سال پیش در چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی از بازجویی و احضار آیت الله موسوی خوئینی ها

هاشمی رفسنجانی ۲۵ سال پیش در خاطرات روز پنجشنبه ۱۷ تیر ۱۳۷۸، توصیه برای نظارت بر خبرگزاری ایرنا به جهت دوری از افراد تند و خطی را روایت کرده است.

روایت هاشمی رفسنجانی از بازجویی و احضار آیت الله موسوی خوئینی ها

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ۲۵ سال پیش در خاطرات روز پنجشنبه ۱۷ تیر ۱۳۷۸، توصیه برای نظارت بر خبرگزاری ایرنا به جهت دوری از افراد تند و خطی را روایت کرده است. 

پیش‌ از ظهر آقای فریدون وردی نژاد مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا به منزل آمد. گفت وزارت امور خارجه پیشنهاد سفارت روسیه را به او داده و مشورت کرد. گفتم با توجه به اعلان ناراحتی از قول رهبری و جناح راست از او و احتمال بروز فشار علیه او، بد نیست که بپذیرد و چند سالی در جای دیگر فعالیت کند و مواظبت شود که خبرگزاری ایرنا بدست آدم های تند و خطی نیفتد. 

از قول مجید انصاری نماینده تهران نقل کرد که دفتر رهبری از او و آقای علی اکبر ناطق نوری رئیس مجلس خواسته اند و دستور داده اند که برای تصویب طرح اصلاح قانون مطبوعات کمک کنند. آقای ناطق وقت دیگری را گرفته و صحبت کرد و آقای انصاری از صحبت در مخالفت خودداری کرده است و بعضی دیگر از مخالفان نیز منصرف شده اند و این خبر در بین نمایندگان شایع شده و به علاوه آقای سید علی اصغر میر حجازی از دفتر رهبری با چند نفر از نمایندگان در همین جهت صحبت کرده عده ای ناراحت شده اند و جمعی موقع رای گیری از مجلس بیرون رفته اند و بعضی ها گفته اند در گذشته که امام خمینی گاهی این چنین دستوراتی به مجلس می دادند جناح راست ناراحت بود و یکبار آقای سید رضا زواره ای گفته بود که خوب است امام ۲۷۰ پوزه بند به نمایندگان بدهند و امروز برعکس شده و جناح چپ اعتراض دارند. 

تا ساعت ۵ بعدازظهر در دفتر کوشک بودم روزنامه ها مسائل مهم شان قانون مطبوعات و تعطیلی روزنامه سلام است گویا تحت فشار دولت و نیروهای چپ، وزارت اطلاعات شکایت خود را از روزنامه سلام پس گرفته و دادستانی دادگاه ویژه روحانیت بیانیه ای صادر کرده و گفته که مدیریت روزنامه سلام ۴۰ پرونده کیفری در دادگاه دارد و آقای سیدمحمد موسوی خوئینی ها صاحب امتیاز روزنامه سلام به سه سال محرومیت از کارهای روزنامه نگاری محکوم شده سپس این حکم در سال ۱۳۷۳ تعلیق شده و امروز برای بازجویی احضار شده و پرونده در جریان است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر