کد خبر: 192230
A
۲۵ سال پیش در چنین روزی؛

روایت هاشمی از تصویب طرح اصلاح قانون مطبوعات

هاشمی رفسنجانی ۲۵ سال پیش در خاطرات روز چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۳۷۸، تصویب طرح اصلاح قانون مطبوعات در مجلس شورای اسلامی علیرغم فشار چپی‌ها را روایت کرده است.

روایت هاشمی از تصویب طرح اصلاح قانون مطبوعات

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ۲۵ سال پیش در خاطرات روز چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۳۷۸، تصویب طرح اصلاح قانون مطبوعات در مجلس شورای اسلامی علیرغم فشار چپی‌ها را روایت کرده است. 

آقای مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام آمد و از اوضاع عمومی کشور و از روندی که تبلیغات قتل‌ها در پیش گرفته اظهار نگرانی کرد و خواست که آن‌ها را به راه درستی راهنمایی کنم و نیز برای شروع درس تفسیر برای اساتید دانشگاه و ملاقات دسته جمعی معاونان مرکز تحقیقات اصرار کرد.

طرح اصلاح قانون مطبوعات در مجلس علیرغم فشار چپی‌ها تصویب شد. اخوی محمد معاون اجرایی رییس جمهور آمد و گفت آقای احمد صفایی فر مدیر کل پارلمانی دولت گفته، دفتر رهبری دستور داده‌اند که آقای ناطق نوری رییس مجلس در موافقت صحبت کند و آقای مجید انصاری نماینده تهران و آقای محمدرضا خباز نماینده کاشمر که برای مخالفت اسم نوشته بودند صحبت نکنند. گفت آقای علی یونسی وزیر اطلاعات دیروز در جلسه دولت از اقدام روزنامه سلام اظهار ناراحتی کرده و گفته است که با این وضع نمی‌تواند وزارت را اداره کند و امروز هم نامه‌ای به مجلس نوشته و خبر روزنامه سلام در مورد نامه سعید امامی را تکذیب کرده و گفته است که نامه از حوزه مشاوران وزیر و راجع به موضوعی دیگر بوده است. شب اعلان شد دادگاه ویژه روحانیت دستور توقیف روزنامه سلام را داده است. 

عصر آقایان محمد مومن، سیدحسن طاهری خرم آبادی، عباس محفوظی و سیدمحمد ابطحی کاشانی آمدند. خواستند برای رفع محدودیت از آیت الله منتظری کمک کنم و آقایان مومن و طاهری از سپردن ریاست قوه قضاییه به آقای سیدمحمود هاشمی شاهرودی اظهار نگرانی کردند و گفتند چرا به آقای مصطفی محقق داماد نسپرده‌اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر