کد خبر: 192122
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۶ تیر ۱۳۵۵؛

عکس غار و ۷ جمجمه اصحاب کهف منتشر شد

بعلت انفجار کارخانه برق اسرائیل توسط فلسطینی ها تیتر یک شماره امروز چهارشنبه ۱۶ تیر سال ۱۳۵۵ روزنامه ۵۲ صفحه ای اطلاعات است. این روزنامه از دومین دور مذاکرات محمدرضا شاه پهلوی با ذوالفقار علی بوتو نخست وزیر پاکستان خبر داده و از کشته شدن یک نفر در کرج با نارنجک تروریستها نوشته است

عکس غار و ۷ جمجمه اصحاب کهف منتشر شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بعلت انفجار کارخانه برق اسرائیل توسط فلسطینی ها تیتر یک شماره امروز چهارشنبه ۱۶ تیر سال ۱۳۵۵ روزنامه ۵۲ صفحه ای اطلاعات است. این روزنامه از دومین دور مذاکرات محمدرضا شاه پهلوی با ذوالفقار علی بوتو نخست وزیر پاکستان خبر داده و از کشته شدن یک نفر در کرج با نارنجک تروریستها نوشته است.

اطلاعات در تیتری دیگر آورده است که معدلهای بالای ۱۴ به رشته های پزشکی می روند و از ضوابط جدید برای اجاره های بدون سند خبر داده است.

اما خبر و تصاویر  عکس غار و ۷ جمجمه اصحاب کهف که اطلاعات، آنرا پس از هزاران سال برای نخستین بار در جهان منتشر شده نامیده است، تیتر داغ دیگر امروز این جریده است که سوژه " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" این شماره ماست که متن خبر فوق که در صفحه ۳۳ روزنامه منتشر شده به شرح زیر میباشد؛

IMG_20240706_082549_008

محمد تیسیر ظبیان باستان شناس معروف اردنی ک اخیرا کشف غار اصحاب کهف را میان دو روستای رقیم و ابوعلند واقع در هفت کیلومتری امان پایتخت هاشمی اردن اعلام کرد وارد قاهره شد.

محمد تیسیر ظبیان درباره این کشف بزرگ گفت؛ در این باره مطالعات تاریخی و باستان شناسی وسیعی که بیش از ۱۰ سال طول کشیده در داخل و خارج اردن انجام شد تا اینکه خداوند یاری کرد و موفق به کشف محل غار شدیم و آنرا به اداره باستان شناسی تحویل دادیم. این اداره نیز به نوبه خود کاوش‌ها و حفاری‌های لازم را انجام داد و اداره، قرینه هایی بدست آورد که با آنچه که در قرآن مجید آمده است مطابقت دارد‌. از جمله نزدیکی آن به شهرهای بزرگ مانند امان.

IMG_20240706_082554_140

اداره باستان شناسی همچنین مدخل غار و هفت جمجمه انسان و جمجمه یک سگ‌ را کشف کرد. ضمنا پس از کاوشها و حفاری و خاکبرداری ویرانه های معبدی که پس از هفت نفر اصحاب کهف بر بالای غار بنا شده بود کشف شد و همین تاکید کرد که آنچه کشف شده همان غار اصحاب کهف است.

باستان شناس اردنی که هنگام مطرح کردن این مساله به عکسهایی که اداره باستان شناسی اردن از محل غار  تهیه کرده استناد می کرد گفت؛ در مطالعات خود از بعضی از علمای مذهبی یهود و مسیحی استفاده کردیم‌. البته بین علما در تفسیر بعضی از قصه هایی که در قرآن ذکر شده کمک کردند زیرا این قصه ها مربوط به یهودیان و مسیحیان قبل از بعثت محمدی است و همین‌ امر یکی از دلایل اعجاز قرآن می باشد زیرا آنها این ماجراها را قبل از بعثت پیامبر اسلام بعنوان قصه نقل می کردند. لذا تمام توجه ها معطوف به غار رقیم شد زیرا موقعیت جغرافیایی آن و تعداد جمجمه هایی که در آن بدست آمد و حرکت خورشید در برابر آن با آنچه در آیات قرآن مجید آمده کاملا مطابقت داشت.

IMG_20240706_082602_500

مواد مومیایی

ناظم اسگیلانی مهندس زمین‌شناس معروف از ماهیت زمینی که غار در آن کشف شده گفت، منطقه ای که اصحاب کهف به آن پناه بردند مرکب از طبقات کلسیمی و منگنز با باقیماندهه های حیوانی و نباتی مخلوط با نسبت کمی از املاح رادیوم می باشد. همچنین معادنی از اورانیوم وجود دارد که از خصایص آن تولید اشعه های آلفا، بتا و گاما است. این اشعه ها اثر فعالی در ضد عفونی کردن گوشت و نباتات دارد و آنها را نگه می دارد. من معتقدم که این خاک با خصوصیاتی که گفته شد و همانگونه که در قرآن مجید ذکر گردیده باعث حفظ اسکلتهای هفت نفر اصحاب کهف شده و این خود یکی از دلایل مومیایی خداوندی است.

منبع: الاهرام 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر