کد خبر: 190925
A

امکان خوداظهاری شاغلان فاقد بیمه فراهم شد

معاون بیمه‌ای سازمان تامین‌اجتماعی گفت: «به منظور جلوگیری از تضییع احتمالی حقوق بیمه‌ای کارگران بستر لازم برای خوداظهاری در سامانه خدمات غیرحضوری و اپلیکیشن «تامین من» فراهم شده است».

امکان خوداظهاری شاغلان فاقد بیمه فراهم شد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ محمد محمدی، معاون بیمه‌ای سازمان تامین‌اجتماعی، دسترسی آسان به خدمات این سازمان و ارایه درخواست خدمات بدون نیاز به مراجعه به شعب را از رویکردهای اصلی مورد توجه در این سازمان برشمرد و افزود: «با هدف تسهیل در ارایه خدمات و توسعه پوشش بیمه‌ای و نیز صیانت از حقوق بیمه‌ای کارگران عزیز، گزینه خوداظهاری و ثبت درخواست برای افراد فاقد گزارش بازرسی، در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی es.tamin.ir و برنامه کاربردی (تامین من) فعال شده است».

با این اقدام، اگر فردی در کارگاهی اشتغال دارد و تاکنون در زمره بیمه‌شدگان کارگاه قرار نگرفته است، می‌تواند با مراجعه به سامانه مذکور درخواست خود را برای بیمه شدن و بهره‌مندی از خدمات بیمه ثبت کند. پس از ثبت درخواست، بازرسان سازمان تأمین‌اجتماعی در اسرع وقت برای انجام بازرسی به محل کارگاه مراجعه کرده و نتیجه بررسی درخواست نیز از طریق پیامک به شخص متقاضی اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی افزود: «همچنین بیمه‌شدگان شاغل در کارگاه‌های مختلف هم می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین‌اجتماعی، تمامی بازرسی‌های بیمه‌ای انجام شده که نام ایشان در آن بازرسی‌ها درج شده باشد را مشاهده و در صورت مغایرت دستمزد، نوع شغل و مدت کارکرد، اعتراض خود را در سامانه خدمات غیرحضوری تامین‌اجتماعی برای بررسی ثبت کنند».

معاون بیمه‌ای سازمان تامین‌اجتماعی با اشاره به اینکه امکان مشاهده نتیجه گزارش بازرسی کارگاهی برای کارفرمایان گرامی نیز در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان فراهم شده است، گفت: «کارفرمایان می‌توانند طبق مفاد ماده ۴۷ قانون تامین‌اجتماعی، نتیجه گزارش بازرسی انجام شده از کارگاه یا کارگاه‌های خود را با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان مشاهده کرده و در صورت اعتراض، درخواست خود را به‌صورت غیرحضوری در سامانه مزبور اعلام کنند».

منبع: مهر

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر