کد خبر: 190780
A

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: جلیلی دارای تمام معیارهای نامزد اصلح است

حسین مظفر، «تواضع، مردمی‌بودن و پاکدستی» را از ویژگی‌های شخصی سعید جلیلی دانست و تاکید کرد: آقای جلیلی در بعُد برنامه و کارنامه اصلح‌ترین نامزد ریاست‌جمهوری است لذا ایشان دارای تمام معیارهای یک انتخاب اصلح است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: جلیلی دارای تمام معیارهای نامزد اصلح است

به گزارش سایت دیده بان ایران، نشست حامیان دکتر «سعید جلیلی» و جمعی از شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی و شهر و روستای سراسر کشور، عصر امروز(دوشنبه، ۴ تیرماه) با حضور

«حسین مظفر» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و جمعی از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاها  و شهرداران و دهیاران کشور در مجموعه فرهنگی یادمان شهدای هفتم‌ تیر تهران برگزار شد.

مظفر با بیان اینکه جمهوریت و اسلامیت دو رکن نظام ماست که در میان تمام دنیا بدیع است، افزود: در قانون اساسی به این دو رکن توجه شده است؛ در بُعد جمهوریت انتخابات و مشارکت و حضور مردم نشانه آن است که انتخابات شوراها، مجلس شورای اسلامی و ریاست‌جمهور نماد آن است.

3

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اعتقاد داریم جمهوریت و اسلامیت لازم و ملزوم یکدیگراند، ادامه داد: سرنوشت هر کشور و مردمی به‌دست خودشان است و این تصریح خداوند متعال است لذا هرچیزی که رقم بخورد به همه ارتباط دارد و قرآن دراین خصوص می‌فرماید، از فتنه و کارهایی بپرهیزید که اگر بیاید، دامن همه را می‌گیرد. 

2

او مشارکت پرشور مردم در صحنه‌های سیاسی را افتخار نظام اسلامی دانست، تاکید کرد؛ غیظ و غضب امروز دشمن بخاطر همین مشارکت است و ما همچنان نیاز به این مشارکت داریم چراکه اقتداربخش نظام میزان مشارکت و حضور مردم است.

 

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مسوولیت‌ها در نظام اسلامی وسیله طعمه و ارتزاق نیست و خداوند در این خصوص امر کرده مسوولیت‌ها باید به اهل واگذار شوند و لذا این برداشت‌ها که احزب و گروه‌ها درباره به‌دست آوردن پست و مقام دارند، اشتباست.

 

مظفر انتخابات را حق و تکلیف خواند و با تاکید براینکه باید این حق و تکلیف به‌خوبی ادا شود، ادامه داد: خوب ادا کردن این تکلیف بسیار مهم است؛ خوشبختانه معیارهای شایستگی را همه می‌دانند؛ اولین‌ معیار ایمان و اعتقاد به‌نظام اسلامی داشتن است. در واگذاری مسوولیت اصل بر احراز صلاحیت است و در این موضوع نباید اصل را بر خوش‌بینی گذاشت چراکه فضای جامعه تحمل تمسخر کردن ظرفیت‌ها و بی‌توجهی به قوانین و جناح‌بازی را ندارد لذا بخاطرهمین انتخاب کسی که با نظام زاویه داشته باشد، درست نیست.

 

وی به قبولی شروط احزاب توسط برخی از نامزدهای ریاست‌جمهوری اشاره کرد و افزود:  تعجب می‌کنیم که چگونه برخی از نامزدها با قبول شروطی از طرف گروه‌های سیاسی مسوولیت‌ها را پیش‌فروش می‌کنند. 

3

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید براینکه در دوران مختلف مسوولیت خود صراحتا اعلام موضع دشتته است، گفت: مردم ایران مردمی قانعی هستند؛ اینکه یک وزیر و مسوول در کنار مردم باشد و در شرایط گوناگون و گرفتاری‌ها و مشکلات قرار داشته باشد، مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد و سعید جلیلی دارای این جنس ویژگی است. 

 

مظفر، دست‌پاکی و دل‌سیری را از مقوله‌‌های مهمی خواند که باید یک مسوول دارای این شرایط باشد و گفت: حقیقتا مسوولیت داشتن و سالم ماندن اتفاق ساده‌ای نیست؛ در این مسیر اگر کسی خودش را به خدا وصل نکرده باشد باخته است لذا دست‌پاکی و امین بودن از ویژگی‌های مهم برای یک مسوول است که شهید رئیسی دارای این ویژگی‌ها بود. 

 

وی به تجربه ۲۵ ساله حضور خود در مجمع تشخیص مصلحت نظام پرداخت و بیان اینکه در این سال‌ها همواره با آقای سعید جلیلی ارتباط داشته است، گفت: مردمی بودن و تواضع ویژگی مهم و برجسته این شخصیت است و ما در این شرایط واقعا به چنین فردی نیاز داریم؛ در طول تاریخ انقلاب بسیاری افراد وجود داشتند که ابتدا مردمی بودند اما بعد از قبول مسوولیت فرد دیگری شدند. نکته‌ی دیگر داشتن تجربه است؛ نمی‌توانیم کسی را در ریاست‌جمهوری داشته باشیم که بدون برنامه و تجربه کافی در مسوولیت کشور باشند و سعید جلیلی از این بعُد نیز اصلح است. 

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه قصد هیچ گونه تخریب نسبت به نامزدها را نداریم و نقاط برجسته و قوت سعید جلیلی را معرفی می‌کنیم، افزود: شخصا اصولگرای حزبی نیستیم اما اصولگرای مفهومی هستم و ارمان‌های مطرح شده توسط امام (ره) و رهبر معظم انقلاب را پیروزی می‌کنم لذا تاکید دارم امروز باید در این جایگاه شخصی را انتخاب کنیم که بهترین باشد و از میان افراد مطرح شده، آقای جلیلی معیارها اصلح را دارند. از نظر بنده ایشان فردی اهل برنامه و کارنامه مشخص و شخصیت معیارگراست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر