کد خبر: 190396
A

جلیلی: آمریکا سعی می‌کند مانند زمینه هسته‌ای در فرهنگ هم جلوی پیشرفت ما را بگیرد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: همانطور که آمریکا تلاش می‌کند در عرصه هسته‌ای جلوی پیشرفت ما را بگیرد در زمینه هم اقداماتی انجام می‌دهد کما اینکه فیلم‌هایی نظیر آرگو و سیصد را ساخته است. اما با توجه به اینکه نتوانسته به خواسته خود برسد امروز می‌خواهد جلوی امیدبخشی و فرصت‌های خوب جامعه را بگیرد.

جلیلی: آمریکا سعی می‌کند مانند زمینه هسته‌ای در فرهنگ هم جلوی پیشرفت ما را بگیرد

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛سعید جلیلی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در بخش سوم مناظره های انتخابات ریاست جمهوری که به موضوع هنر و فرهنگ اختصاص داشت، به موضوع فضای مجازی پرداخت.

سوالات کارشناسان در حوزه فرهنگ و هنر به این شرح است:

پرسشهای مردمی: راهکاری هست که فیلمهایی ساخته شود که مشکلات جامعه را نشان دهد ولی سیاه نمایی نشود؟

سوالات کارشناسان: 

مجید شاه حسینی: در دولت سیزدهم طرح ناتمامی تهیه شد برای سینما و فضای مجازی و نمایش خانگی تا حقوق معنوی را تامین کند. سیاست شما در این مقوله چیست؟‌آیا این حقوق را به رسمیت می شناسید؟ و قانونی تدوین میکنید؟

طالبی: چه تدبیری دارند که فضای افسردگی را از بین ببرند و آنچه داریم را به مردم نشان دهند؟

شرفخانلو: برای پیوست فرهنگ به طرحهای توسعه ای و اقتصادی چه برنامه ای دارید؟

سبحانی‌ نسب: برای امنیت فرهنگی ما چه فکری کردید؟

گل علی بابائی: برنامه های شما برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و حمایت از نویسنده ها چیست؟

اهم پاسخ‌های جلیلی به شرح زیر است:

*یکی از افتخارات کشور ما این است که تاریخ آن مملو از آثار فرهنگی است، امروز هم به مدد انقلاب اسلامی زیرساخت‌های فنی و نیروی انسانی ارزشمندی برای تولید فرهنگی داریم و دشمن سعی می‌کند جلوی آن را بگیرد.

*همانطور که آمریکا تلاش می‌کند در عرصه هسته‌ای جلوی پیشرفت ما را بگیرد در زمینه هم اقداماتی انجام می‌دهد کما اینکه فیلم‌هایی نظیر آرگو و سیصد را ساخته است. اما با توجه به اینکه نتوانسته به خواسته خود برسد امروز می‌خواهد جلوی امیدبخشی و فرصت‌های خوب جامعه را بگیرد.

*ما کارگردانی داریم مانند احمدرضا معتمدی که فیلم‌های خوب می‌سازد، این فرد کتاب می‌نویسد و سه فیلسوف بر روی آن مقدمه می‌نویسند و یا در فیلم آتش و باد، او گفت ۶ سال مطالعه تاریخی کردم که به این دست پیدا کردیم.

*اگر در سال ۱۰۰ فیلم می‌سازیم باید مشخص می‌شود برای کودکان، تاریخ و مفاخر چقدر کار شده است. دولت باید بداند چه نقشه کلانی دارد و آن مدیر فرهنگی باید این شایستگی‌ها را داشته باشد او باید شناخته شده باشد، مورد پذیرش واقع شود و جوانان حاضر در این صحنه را راهبری کند و بداند کتاب، رمان و رسانه چیست و اگر به این ترتیب نباشد فرهنگمان نمی‌تواند جایگاه خود را پیدا کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر