کد خبر: 190111
A
۲۷ سال پیش در چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی از خودکشی سعیدامامی

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ۲۷ سال پیش در خاطرات روز یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۷۸، ماجرای خودکشی معاون وزیر اطلاعات وقت را که مقصر اصلی قتل‌های آن زمان بوده است، روایت کرده است.

روایت هاشمی رفسنجانی از خودکشی سعیدامامی

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ۲۷ سال پیش در خاطرات روز یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۷۸، ماجرای خودکشی وزیر اطلاعات وقت را که مقصر اصلی قتل‌های آن زمان بوده است، روایت کرده است. 

شب میهمان رهبری بودم در مورد خودکشی سعید اسلامی (امامی) معاون وزارت اطلاعات که مقصر اصلی قتل‌های اخیر بوده صحبت شد. رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح-آقای محمد نیازی- امروز اعلام کرد که سعید اسلامی در حمام با خوردن داروی نظافت خودکشی کرده و رسانه‌های خارجی تبلیغ می‌کنند که نظام عمد او را کشته که اسرار قتل‌ها را مخفی نگه دارد‌. 

آیت الله خامنه‌ای در مورد ۱۳ جاسوس یهودی جدی هستند و به وزارت اطلاعات دستور داده‌اند که کوتاه نیاید. دیروز آقای سید محمد خاتمی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام به من گفتند که آقای عباد (علی ربیعی) که پرونده را دیده معتقد است که محتوای پرونده برای اثبات جاسوسی کافی نیست ولی ایشان این حرف را نادرست می‌دانند‌. در مورد شورای نگهبان و جایگزین شدن دو نفر به جای آقای ابوالقاسم خزعلی و آقای محمد امامی کاشانی و نیز فردی به جای آقای سید محمود هاشمی شاهرودی که بناست به قوه قضائیه برود صحبت شد. 

رهبری از من خواستند محافظت را جدی‌تر بگیرم این روزها خطر وجود دارد‌. از آقای عبدالله نوری (مدیر روزنامه خرداد)‌ ناراحت‌اند و نیز از آقای دکتر مصطفی معین وزیر فرهنگ و آموزش عالی به خاطر عدم اقدام‌ مناسب علیه یکی از اساتید که اخیرا در دانشگاه علم و صنعت اهانت‌های زیادی به رهبری و من و روحانیت و انقلاب کرده و جمعی از دانشجویان در اعتراض به او و وزارت علوم در حال اعتصابند. درباره قوه قضاییه امروز و آینده و در مورد عفو شهردار تهران صحبت شد ایشان هنوز آن را زودرس می‌دانند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر