کد خبر: 190041
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۳۰ خرداد ۱۳۵۶؛

لاله و لادن دوقلوهای بهم چسبیده برای جداسازی به آلمان رفتند

سفر لاله و لادن دو قلوهای چسبیده ایرانی به آلمان برای جداسازی، عکس و تیتر صفحه اول روزنامه امروز هستند که متن خبر فوق که در صفحه چهارم روزنامه منتشر شده

لاله و لادن دوقلوهای بهم چسبیده برای جداسازی به آلمان رفتند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه ۳۶ صفحه ای اطلاعات روز دوشنبه ۳۰ خرداد سال ۱۳۵۶ را مشاهده می کنید. تیتر یک امروز روزنامه اختصاص دارد به سخنان محمدرضا شاه پهلوی با ادواردو اسابلیه نویسنده و مفسر سیاسی فرانسه که گفته است در خرید اسلحه از آمریکا تا امروز اشکالی نداشتیم و اینکه هیچ دلیلی ندارد ما به آمریکا بیش از آنچه آمریکا به ما محتاج است نیازمند باشیم.

از دیگر تیترهای شاخص روزنامه امروز اطلاعات می‌توان به ۴ ساله شدن اعتبار ویزای سفر به آمریکا، تبعید اخلالگران در کار توزیع آجر، ممنوعیت صدور پروانه ساختمانی در تهران و شمیران برای تعیین شرایط جدید و بلا فروش ماندن هزاران خانه در تهران و آغاز سیر  نزولی قیمت در خانه و آپارتمان در این شهر اشاره  داشت.

اما سفر لاله و لادن دو قلوهای چسبیده ایرانی به آلمان برای جداسازی، عکس و تیتر صفحه اول روزنامه امروز هستند که متن خبر فوق که در صفحه چهارم روزنامه منتشر شده به شرح زیر می باشد؛

ساعت ۱۱ صبح امروز بوسیله مجله جوانان و به همت مردم نیکوکار و حمایت معنوی برنامه حمایت از خانواده های بی سرپرست، عجیب ترین دو قلوهای بهم چسبیده دنیا برای عمل جداسازی عازم آلمان شدند تا در بیمارستان شهر بن بوسیله ده تیم مجهز پزشکی از هم جدا شوند.

لاله و لادن تنها دو قلویی در جهان هستند که از ناحیه سر بهم چسبیده اند و به همین جهت عمل آنها اینک در مرکز توجه محافل پزشکی جهان و بخصوص مورد توجه خاص وسایل ارتباط جمعی در آلمان است.

IMG_20240619_072700_725

مراسم دعا

مراسم بدرقه دوقلوها در ساعت هفت و سی دقیقه صبح امروز بوسیله مجله جوانان در مرکز پزشکی رضا پهلوی انجام شد و امام جمعه مسجد امامزاده صالح شمیران، شیخ عبدالله امامی در گوش لاله و لادن دعای سفر خواندند و در آن حال تمام حاضرین که شاهد این مراسم بودند با صدای بلند برای سلامتی آنها دعا می کردند.

لاله و لادن که بلوز و شلوار زیبایی پوشیده بودند با همه حاضرین و گروه اعزامی مجله جوانان که همراه آنها هستند سلام و علیکی کردند و دو کلمه آلمانی سلام و خداحافظ را برای همه‌ می گفتند و هر خبرنگاری که از آنها می پرسید کجا می خواهید بروید می گفتند می رویم آلمان که سرمون رو از هم جدا کنیم!

IMG_20240619_072700_511

پزشکان آلمانی که حاضر شده اند دوقلوهای بهم‌ چسبیده ایرانی را به رایگان عمل کنند اعلام کرده اند که تا یک سلسله آزمایش تازه از آنها نکنند نمی‌توانند درباره نتیحه عمل اظهار نظر صریحی بکنند.

رئیس بخش جراحی اعصاب دانشکده پزشکی بن بر کار تیم های جراحی که لاله و لادن را از هم جدا خواهند ساخت نظارت خواهد کرد که قبلا هم یک عمل جدا سازی را با موفقیت به پایان برده است.

IMG_20240619_072700_255

در فرودگاه مهرآباد:

لاله و لادن همراه اکیپ اعزامی مجله جوانان سوار بر یک آمبولانس عازم فرودگاه مهرآباد شدند و قبلا از سوی پان آمریکن که این هیات را به آلمان می برد و بر می گرداند همه اقدامات احتیاطی و طبی برای حفظ سلامتی دو قلوها در پرواز به عمل آمده بود.

در فرودگاه عده کثیری از مردم اجتماع کرده بودند و برای اینکه لطمه ای به لاله و لادن نخورد آنها را از در مخصوص وارد باند فرودگاه کردند و در اینجا نیز  نمایندگان مطبوعات و تلویزیون از لاله و لادن فیلمبرداری کردند و مصاحبه ای نیز در آنجا انجام شد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر